HAGYOMÁNYOS LINZER

                                     


     Nincs karácsony linzer nélkül! 😀 Nálam legalábbis. Azt hiszem elmondhatom, hogy ez a sütemény, általában a mai napig, nagy népszerűségnek örvend. Különféle változatok léteznek a tésztára, én ezt már elég régóta sütöm, ami miatt pedig szeretem, hogy nem kell várni arra, hogy megpuhuljon. Nem tudom honnan származik a recept, de nekem bevált.

Hozzávalók:

370 g finomliszt

200 g puha margarin

160 g porcukor átszitálva

csipet só

2 tojás sárgája

fél citrom reszelt héja 

A sóval elkevert lisztet, a puha margarinnal elmorzsoljuk, majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk. 10 percre betesszük a hűtőbe folpackba csomagolva. (Vagy nylonzacskóban, vagy hagyjuk a tálban és tegyünk rá egy darab alufóliát, ami a tésztát befedi. 😀 Eközben megihatunk egy kávét. ☕, vagy teát, ha angolok vagyunk 😉, vagy csak úgy nézzünk ki a fejünkből.😜)

A kissé hűtött tésztát deszkán nyújtsuk ki, kb 4 mm vastagra, (mindig lisztezzük, ha ragad, vagy repedezik, hiszen törékeny a tészta, ezért lesz rögtön puha) és lisztbe mártott formával szúrjuk ki. 

Én úgy szoktam, hogy egy sor lyukas, egy sor tele korongot szaggatok így, hogy egyforma mennyiség lesz. Sütőpapírral bélelt tepsibe, kis távolságra rakjuk egymástól.

175 fokra előmelegített sütőben (alsó-felső sütés) 13 percig sütjük. Nagyon világos legyen, még sületlennek néz ki,  de vegyük ki a sütőből és hagyjuk békén kihűlni, különben eltörik, ha megpróbáljuk ilyenkor leszedni. Amikor kihűlt, pakoljuk egy tálcára (én külön rendezem a kétféle tésztát, így könnyebb lesz összepárosítani) és tetszés szerinti lekvárral ragasszuk össze a kétféle tésztácskákat.

Nálam többféle lekvárral készül, az idén sárgabarack és szeder volt a nyerő.

Végül havazzuk be porcukorral.

Fémdobozban eláll sokáig, hacsak a család meg nem találja időnap előtt! 😀

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT