GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE


  • A minap a facén kóborolva Görögországban élő unokahúgom bejegyzésébe botlottam, ezzel a címmel "Cukkinis, fetasajtos pite, csakúgy, reggelire".  Ízlelőbimbóim azonnal táncra perdültek, nem is haboztam írni neki, küldje el a receptet. Ma el is készítettem, ez valami csodás! Ráadásul nem sok munka van benne. Imádni fogjátok, a receptet is! Nemcsak azért mert gyorsan, könnyen elkészíthető, hanem a "pontos" aránymeghatározások miatt is! 😁😂



  • Szóval, Hozzávalók 3 személyre: 
    2 közepes cukkini
    kb. 15-20 dkg liszt
    1 kisebb póréhagyma
    1 tojás
    1 kispohár natúr joghurt
    fokhagyma (szerintem sok kell 😃 ) ízlés szerint
    nagyjából 10 dkg sajt (amilyen van)
    5-10 dkg fetasajt
    2 ek olívaolaj
    kapor, só, bors ízlés szerint
    zsemlemorzsa

        A cukkiniket alaposan megmossuk, szárazra töröljük, két végüket levágjuk, majd héjastól vékonyra lereszeljük. Besózzuk, összekeverjük és hagyjuk állni 20 percet.
    Ezután egy konyharuhába téve kinyokodjuk a vizet belőle. Egy nagy tálba tesszük hozzáadjuk a vékony karikára vágott pórét (nekem csak 2 szál újhagymám volt, így az került bele, a fokhagymát összepréseljük, a sajtot lereszeljük, a tojást elhabarjuk és hozzáadjuk, majd a lisztet, joghurtot, olívaolajat, apróra vágott kaprot, fűszereket, valamint a fetasajt felét is belemorzsoljuk (nekem juhtúró volt itthon, így azzal készült) és alaposan összekeverjük. Kissé hígabb legyen a piskótatésztánál. Ha sűrűbbnek találjuk, adjunk még kis joghurtot hozzá.
    Egy akkora tepsit, amely elegendő méretű lehet ahhoz, hogy 1,5-2 ujjnyi magas legyen a piténk kikenünk olívaolajjal, megszórjuk durvább zsemlemorzsával és a masszát beleöntjük. A maradék fetasajtot a tetejére morzsoljuk, megszórjuk zsemlemorzsával és 180 C fokra előmelegített sütőben kb. 35 percig sütjük (függ a pite magasságától és nedvességétől is)

    Amikor elkészült, hagyjuk langyosra hűlni, majd nagyobb kockákra szeletelve tálaljuk. Finom laktató étel, adhatunk hozzá joghurtos öntetet.





       

      Megjegyzések

      Népszerű bejegyzések ezen a blogon

      A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

      SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT