KERESZTANYÁM POGIJA

 


        Szeretem a pogácsákat. Nagyon sok évtizeden keresztül kísérleteztem sütésükkel, de a tepertős pogácsán kívül semelyik nem sikerült. Krumplis, sajtos, egyszerű, bonyolult, mind lapos, bodakszerű lett, fel is hagytam az egésszel, pedig édesanyám nagy pogácsasütő, hetente összedobott valamilyen változatot (kivéve a tepertőst, neki az nem sikerült 😀) nekem az ő remek receptjeiből sem sikerült semmi.
 
Keresztanyám, édesanyám húga leginkább az egyszerű vajas változatot szokta készíteni, néha sajttal a tetején, de legtöbbször anélkül, csak úgy egyszerüen. Ha mentem hozzá, mindig azzal várt, akkor vette ki a sütőből, csodás, friss meleg  apró tünemények. Mivel azonban lemondtam már a pogácsákkal való kisérletezésről, meg sem kérdeztem a receptjét. Egyik alkalommal, amikor lelkesen tömtem magamba, vigyorogva, hogy ilyen finomat csak nála eszem, megkérdezte miért nem sütök én is, hiszen olyan egyszerű!Áááá, mondtam úgy sem sikerül! Dehogynem, biztatott, írd le a receptet és már diktálta is. Elég sokáig halogattam, de egyszer olyan pogácsaínség köszöntött rám, hogy gondoltam csak nekibuzdulok, hátha mégis. És igen!!! 😍 Azóta már gyakran sütöm, jó, hogy azért is kevés a macera vele, mert este csak gyorsan összegyúrom, másnap kiveszem és csak nyújtani kell, kiszaggatni és már sül is. Szóval, csak képes vagyok normális, sőt fini pogácsa sütésére! Érlelődik bennem a kísérletezés gondolata, további változatokkal is.

Hozzávalók:

500 g liszt 
250 g margarin
3 tojás sárgája
1 ek só
1 kis pohár tejföl 
1 tasak instant élesztő
pici tej amelyben az élesztőt elkeverjük

A lisztet, a sóval összeszitáljuk és a margarinnal  összemorzsoljuk. Beletesszük tejfölt, a tojások sárgáját és az élesztőt, összegyúrjuk. Estére ez elégséges program,hagyjuk békén a pogácsát és magunkat is a tevékenységgel 😉Folpackkal letakarva, vagy  nylonzacskóban tegyük be éjszakára a hűtőbe. Ha tasakba tesszük, legyen az nagyobb, hagyjunk neki helyet a keléshez. 

Másnap lisztezett deszkán kissé átgyúrjuk, majd kb 2 cm  vastagra kinyújtjuk, szokásos módon berácsozzuk a tetejét  a kimaradt tojásfehérjéből megkenjük és tetszés szerint beszórhatjuk reszelt sajttal, de maradhat anélkül is. Apró (3 cm átmérőjű) pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, ebbe pakoljuk és kb 20 percig hagyjuk őket kelni. 

180-200 fokra előmelegített sütőben világosra sütjük a falatnyi pogikat.

Jó étvágyat hozzá! 😋


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT