ÁFONYÁS CITROMTORTA, EGY IGAZÁN HŰSÍTŐ NYÁRI SÜTEMÉNY

       


    Már fogalmam sincs, hogy hol találtam a citromos sütemény receptjét, de mivel szeretem a citromot, azonnal lecsaptam rá. Finom is volt, viszont nekem valahogy magában olyan üresnek tűnt, ezért kísérletezni kezdtem, alapként használva, így lett belőle torta krémes süti, és muffin is. Most egy áfonyás habos, igazán egyszerű változatot hoztam.

Hozzávalók:
1 citrom leve
3 citrom reszelt héja
150 g olvasztott vaj, vagy margarin
150 g kristálycukor
180 g finomliszt
2 tk. sütőpor
3 egész tojás

Áfonyalekvár

A tojásokat a cukorral és a citromhéjjal fehéredésig keverjük, majd hozzáöntjük a kihűlt, olvasztott vajat (vigyázzunk, hogy tényleg hideg legyen), majd a citromlevet, majd hagyjuk, hogy tovább dolgozzon a robotgép és végül a sütőporos lisztet is belekeverjük. Alaposan összedolgozzuk.

Zsíradékkal kikent, lisztezett tortaformában sütjük, 175 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig (tűpróba)

Krém:
200 ml Hullalát 2 tk. vaníliakivonattal (vagy aromával) keményre felverünk.

A kihűlt tésztát két lapba vágjuk megkenjük a lekvárral, erre kerül a vaníliás hab fele (tehetünk rá áfonyaszemeket is) ráhelyezzük a másik lapot,  a maradék habot a közepére halmozzuk, áfonyaszemekkel díszítjük





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT