NAGYON MÁKOS MUFFIN

     


      Mostanában tisztítom az életem, amelynek nyilván része az otthonom is. Megszabadulok mindentől, ami fölösleges, túl sok, stb. De ez egy másik történet lesz. Lényeg, hogy a kamraszekrényben nagyobb mennyiségű mákra bukkantam, úgy kb másfél kilóra. 😳😅 Egy része ugyan már némileg lejárt, de mivel légmentes csomagolásban volt, hacsak nem avas (Nem az!) nyugodtan felhasználható. Egy réges-régi receptet ástam elő a fiók mélyéről (utoljára kb 20 éve sütöttem meg, szóval ideje volt ismét) és némileg újragondoltam. Így lett, egy naggggyon mákos muffin belőle.

Hozzávalók:

2 egész tojás
10 dkg vaj, (vagy margarin)
1 bögre kristálycukor (2,5 dl bögre)
1,5 bögre darált mák
1,5 bögre liszt
1 bögre tej
1 cs. sütőpor
fél citrom reszelt héja
1 tk vaníliakivonat vagy aroma

+ 10 dkg pikáns, nem híg, málna, vagy ribizli lekvár

A vajat a cukorral citromhéjjal, habosra keverjük, a tojásokkal és 2 ek liszttel tovább keverjük, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is a lekvár kivételével és a masszát alaposan összedolgozzuk.
A muffinkapszulával (mindenképp használjunk papírkapszlit, mivel törékeny lesz a sok mák miatt a tészta) bélelt formába egy nagyobb kanál masszát teszünk, erre egy tk lekvárt, majd a tetejére ismét a mákos masszából.
180 C fokos sütőben 20 perc alatt megsütjük.
16 db lesz belőle.

Mivel maradt még mák 😁😂, hamarosan mákos pitével is jelentkezem.

Jó sütögetést!!! 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT