PÜSPÖKKENYÉR, nemcsak püspököknek

 


         Püspökkenyeret leginkább karácsonykor szoktunk sütni, azonban ez olyan egyszerű és olyan finom, hogy biztos vagyok benne, nemcsak karácsonykor fog asztalra kerülni.

Hozzávalók:

2 egész tojás

250 g kristálycukor

200 ml tejföl

300 g rétesliszt

1/2 cs sütőpor

50 g durvára tört dió

50 g étcsokoládé darabolva

100 g mazsola

100 g cukrozott gyümölcs, vagy birsalmasajt apróra vágva 

A tojást, a cukrot és a tejfölt habosra keverjük. A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, egy kanállal kiveszünk belőle és a diót, csokit, gyümölcsöket beleforgatjuk.  A tojásos masszába keverjük a sütőporos lisztet, végül a lisztes apróságokat.

Zsírozott-lisztezett püspökkenyér formába öntjük, majd 190 fokra előmelegített sütőbe toljuk. 5 perc mulva a hőfokot 170-re mérsékeljük, kb 40 perc alatt (tűpróba!) megsütjük. Nem lesz piros, akkor jó, ha a színe vilagos marad.

Deszkára borítva hűtjük ki.

Díszítsük tetszés szerint, én mandulával és csokoládés kávészemekkel koronáztam.








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT