PAELLA




    
  Régóta készültem a spanyolok nemzeti étele, a paella elkészítésére, azonban valahogy mindig elmaradt, valójában magam sem tudom miért. Végig olvastam több receptet, míg végül ma nekibuzdultam és kissé a "magam módján" készítettem el. Mit mondjak, nagy sikert aratott! Valójában nem vesz sok időt igénybe, viszont nagyon finom! Sok recept kezdődött így "Az igazi spanyol paella..." valójában úgy tűnik olyan ez mint  nálunk a lecsó (vagy más nemzeti eledel) néhány alapvetően elmaradhatatlan hozzávalótól eltekintve, bőven lehetnek eltérések az egyéb hozzávalók és az elkészítés módját illetően is, tájegységenként.  Ami elmaradhatatlan, az a rizs, és a sáfrány, füstölt pirospaprika, valamint, hogy tűzhelyen kezdik el és végül sütőben fejezik be. Én most csirkével és kolbásszal készítettem, de lehet nyúlhússal, tengergyümölcseivel, vagy a csirke mellé lehet garnélarákot. Kerülhet bele bab, vagy zöldborsó, articsóka, vagy édeskömény... Szóval a hozzávalók elég tág keretek között mozoghatnak. Íme, az én változatom:

Hozzávalók:
3 közepes méretű csirkecomb kettévágva alsó-felső darabjára

15 cm csípős füstölt kolbász
1 kis vöröshagyma
1 nagyobb cikk fokhagyma
1 kisebb kápia paprika
1 nagyobb paradicsom
1 is csokor petrezselyem
csipetnyi sáfrány
kávéskanál füstölt pirospaprika
fél marék fagasztott zöldborsó
4 félmarék rizs
1dl száraz fehérbor
csirke alaplé
olívaolaj

Tálaláshoz citrom


Elkészítés

A csikecombokat besózzuk, borsozzuk, majd a felforrósított paella serpenyőbe olívaolajat öntünk és a csirkedarabok mindkét oldalát hirtelen megpirítjuk, majd egy tányérra szedjük és letakarjuk alufóliával. A hagymákat finomra vágjuk, a serpenyőbe még kis olajat löttyintünk és a hagymát megdinszteljük. Hozzáadjuk  a kis kockákra vágott paradicsomot és paprikát, valamint a felkarikázott kolbászt, pár percig főzzük, majd belerakjuk a csirkedarabokat, öntsük hozzá a kicsorgott levet is, majd öntsük fel a csirkealaplével, fedjük le és főzzük kb 20-25 percig. Ekkor vegyük le a tűzről, a rizst szórjuk a húsok közé, ízesítsük a sáfránnyal és füstölt paprikával, keverjük hozzá a borsót és a finomra vágott petrezselyem felét, öntsük fel a borral és még alaplével, fedjük le és kis lángon főzzük 10-15 percig, amíg a rizs meg nem puhul. Közben melegítsük elő a sütőt 190 fokra. Ha szükséges még öntsük fel kevés borral az ételt és tegyük be az előmelegített sütőbe, kb. 10-15 percre hogy a rizs és a hús is kissé megpiruljon a tetején és összeálljon, mintegy kérget képezve.

Amikor kivesszük, takarjuk le (ne  szorosan) alufóliával és 5-8 percig hagyjuk pihenni. Így a rizs a kéreg alatt szinte krémesre puhul. Tálaláskor szórjuk meg a maradék petrezselyemmel. szélére tegyünk kis cikkekre vágott citromot, hogy evéskor megcsurgathassa vele ki-ki a maga adagját.

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT