BORKRÉM TORTA EGY KIS CSAVARRAL

    

  Szeretem a jó bort, születésemtől fogva valamilyen kapcsolatom hozzá, hiszen apa nagyapám és édesapám is kádárok voltak, volt szőlőnk és pincénk is, szóval nem véletlen a kötődés. Nagyapám készített a biciklijére egy kis fanyerget, amelyet zöldre festett és felszerelte, szinte minden nap de legalább is hetente többször levitt a Tihaméren lévő pincébe. Szerettem a pince, hordók és a bor illatát már gyermekként is. Otthon az udvaron dongakaszlik között és bennük, meg a tetejükön játszottam (édesanyám nagy rémületére, hiszen némelyik 3 méter magas is volt) . Fűrészporból sütiket sütöttem, hordókban pancsoltam. Gyakran játszottam, bujkáltam szőlőtőkék között és alig vártam, hogy érjen a szőlő és egyenesen a tőkékről csemegézhessek, még akkor is, ha csak borszőlőt termesztettek. Szerettem a szüretek nyüzsgését, ott sertepertéltem a pincében is, hogy a darálót kicsit tekerhessem és kapjak1-2 kis pohárka mustot, némi szőlőtörmelékkel, a betonkádból, ahogy ledaráltuk a szőlőt. Nagyapámtól még kicsi szőlőprést is kaptam, hogy azon préselhessek egyedül magamnak mustot. Mára a  mustot már nem kedvelem, viszont a jóborokat igen. Korábban néhányszor ettem cukrászdai borkrém roládot és ebből jött a gondolat, hogy megpróbálkozom tortaformába önteni. Már néhány hete gondolkodtam rajta, nézegettem borkrém recepteket, de nagyjából a nyolcadiknál feladtam, mert ahogyan eljutottam a receptekben a hozzávalók felsorolásánál "az egy csomag vaníliás pudingpor"-ig, úgy gondoltam, lehet ennél jobbat is és egyébként is mit keres ebben a puding gondolatig, előálltam egy saját kreálmánnyal.
Az ízhatás fokozásáért beleterveztem  piskótába némi bodzaszörpöt, gondolván, hogy a muskotályos íz jól fog állni a borkrémnek, valamint mindezt kiemelendő némi karamell is jó ötletnek tűnt. Így utólag (figyelembe véve a torta fogyasztóinak véleményét 😃) igencsak jó döntés volt.


Hozzávalók
A piskótához:
5 tojás
150 g kristálycukor
140 g finomliszt
1 késhegynyi szódabikarbóna
2 ek szódavíz
2 ek bodzaszörp

A borkrémhez:
2 tojás sárgája
170 g kristálycukor
250 ml fehérbor (én most Chardonnay-t használtam)
2 ek  zselatinpor
200 ml Hulala habtejszín (A valódi tejszínhez még további zselatint kellene keverni, ennek azonban már eleve jó tartása van, így egyszerűbb a használata, ízében pedig nem különbözik)

Karamell spirálhoz:
3 ek kristálycukor

Díszítéshez: 
szőlőszemek
3 ek durvára tört dióból és 6 ek kristálycukorból készült grillázslapok, amelyet dermedés után kézzel nagyobb darabokra törünk

A piskótához négy tojást különválasztunk a sárgájától, majd a fehérjéket pici sóval kemény habbá verjük. A maradék 1 tojást és 4 sárgáját a cukorral  habosra keverjük, majd hozzáadjuk a szörpöt, szódavizet és apránként a szódabikarbónával összeszitált lisztet, végül óvatosan hozzáforgatjuk a tojáshabot.
Zsírozott, lisztezett közepes méretű (kb 22 cm átm.) tortaformában 190 fokra előmelegített sütőben megsütjük kb 35  perc alatt (tűpróba).
Kihűtjük, majd 3 lapba vágjuk és megtöltjük.

A krémhez a tojássárgákat a cukorral kikeverjük, majd 200 ml bort is öntünk hozzá és elkeverjük benne, majd vízgőz fölött főzzük (nem fog besűrűsödni!), hűlni hagyjuk
A maradék borban a zselatint feloldjuk és meglangyosítjuk, majd a még langyos tojásos krémhez keverjük, hagyjuk, hogy teljesen kihűljön.
A Hulalát kemény habbá verjük és a kihűlt, most már sűrű borkrémmel óvatosan elkeverjük.

Egy kis lábost kiöblítünk vízzel, majd a 3 ek kristálycukrot megkaramellizáljuk. Amíg még forró és folyékony, gyorsan az alsó tortalapra csorgatjuk spirál alakban.


A krém egyharmadát erre kenjük rá, majd óvatosan kissé rányomjuk a második tortalapot, ezt is megkenjük a krémmel, majd szintén kissé lenyomva ráhelyezzük az utolsó lapot (amely mindig a tortalap legalsó lapja legen lefordítva, hiszen ez a legegyenesebb, legsimább így lesz a tortánk teteje tökéletes) és a maradék krémet is rákenjük, a spatulával kis hullámokat húzzunk rá.
Mivel ez egy meztelen torta, az oldalára nem kerül krém, így szépen látszanak a rétegek is.
A tetejét grillázs lapokkal és fehérszőlő szemekkel díszítettem. 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT