MEDITERRÁN KARFIOL 2.vagy 3? 😏

Karfiolpróbálkozások, mert szeretem, de hittem, hogy van világ a karfiollevesrántottkarfiolrakottkarfiolon túl is! És igen! 

  Vasárnapról maradt egy sült csirkecomb, de köret nem, a hűtőben pedig szomorkodott egy kis buksi karfiol. Gondoltam kísérletezzünk, társítsuk majd össze, csak jó lesz másnap ebédre. Nagyon szeretem a mediterrán fűszerezést, így ennél a változatnál is elővettem a bevált bazsalikom-kakukkfű-oregánó kombót. És persze olívaolajat, meg némi parmezánsajtot. És lőn!



 Hozzávalók: 

1 kis fej karfiol
2 ek olívaolaj
1 tk fokhagymasó-oregánó-kakukkfű-bazsalikom
kevés parmezán sajt

A karfiolt megfosztjuk leveleitől és egészben beletesszük a lobogó sós vízbe és 4-5 percig főzzük. Csak annyira, hogy ne essen szét szeletelés közben!
Kivesszük a vízből, lecsöpögtetjük, majd mint egy kenyeret, szeletekre vágjuk.

A fűszereket elkeverjük az olívaolajjal egy kis tálkában vagy csészében. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük a  szeleteket, és megkenjük a fűszeres olajjal.
Előmelegített sütőben (210 fok) grill funkción, kb 10 percig sütjük, amíg nem lesz piroskás a teteje. Amikor a sütőből kivesszük kevés parmezánsajtot reszelünk rá.

Nagyon finom köretként, vagy salátával könnyű vacsorának, egy pohár fehérborral


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT