GRAPEFRUIT-NARANCS LEKVÁR,EGY KIS KÜLÖNLEGESSÉG A FA ALÁ

 


   Korábban már néhányszor készítettem narancslekvárt, nemrégiben azonban a neten olvastam egy grapefruit lekvárról. A grapefruit-t  egyébként is szeretem, így nagyon izgalmasnak tűnt, bár az elkészítése nem volt túl szimpatikus a 2,5-3 órás főzés miatt. Mindenképpen esélyes volt, bár a főzési idő alapból átgondolásra ösztönzött. A 2 nagyobb gyümölcshöz adandó 2 citrom és 2 liter víz további kérdéseket vetett fel bennem, egyrészt  a grapefruit alapból savanyú, ehhez 2 nagy citrom leve igazán gyomorsavat próbára tévőnek tűnt, bár a sok víz hozzáadásával ez ellensúlyozható, azonban kérdés volt számomra, hogy mi marad az ízből, a valódi gyümölcsösségből, inkább egy limonádénak tűnt. Ezért aztán én alapból négy darab rózsaszín grapefruit-t  szereztem be és eltökélt szándékom volt a vízmennyiség csökkentése is. 

Ezzel az előzménnyel buzdultam neki a lekvárfőzésnek, nemcsak magamnak, hanem karácsonyi ajándéknak is szánva. Menet közben azután kiderült még, hogy a grapefruit héját nem célszerű beletenni, mivel az amúgy is kesernyés gyümölccsel együtt élvezhetetlenné válik. A konyhapulton a gyümölcsös tál éppen tele volt naranccsal, így kézreálló megoldásnak kínálkozott. A főzési idő csökkentéséhez  pedig némi dzsemfixet hívtam segítségül. Végül is így lett:

Hozzávalók:
4 nagy rózsaszín grapefruit
2 nagy bio narancs héjastól
500 ml víz
kb 400 g kristálycukor (ízlés szerint)
1 tasak dzsemfix

A grapefruitokat kétfelé vágjuk és egy kanállal kikaparjuk a belsejét hártyástól, de vigyázzunk, hogy a héj fehér része ne kerüljön bele, az egészet összeturmixoljuk, majd egy szitán átpasszírozzuk és egy nagyobb lábosba tesszük.
A narancsokat langyos vízbe áztatjuk egy fél órára, majd egy kis körömkefével a héját átdörgöljük és szárazra töröljük. Krumplihámozó segítségével vékonyan lehámozzuk a sárga héjat és félretesszük. A narancsok húsát hártyástól kiszedjük és szintén leturmixoljuk, majd a grapefruithoz adjuk. A cukorból kiveszünk két evőkanálnyit, ehhez keverjük a dzsemfixet.
A lábosba öntjük a többi cukrot és a vizet elkeverjük és alágyújtunk.
Időnként megkavarjuk és ha forrni kezd a tüzet mérsékeljük alatta. 
Közben vékony csíkokra vágjuk a narancshéjat és azt is hozzáadjuk.
Fél órát gyöngyöztetjük.
Ekkor hozzáadjuk a cukorral elkevert dzsemfixet és 4 percig kavargatva lassan forraljuk.
Ekkor levesszük a tűzről és sterilizált üvegekbe töltjük. 
Kb 1 liternyi lekvár lesz belőle.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT