CAMEMBERT-ES BIRSALMÁS NAAN KENYÉR

 


            A képről talán úgy tűnik készítettem néhány krumplilaskát, 😀 ám ez legfeljebb kinézetében hasonlít. A már többször emlegetett Paul Hollywoodtól láttam ezt az indiai kenyérlepény receptet és mivel két kedvencem is szerepel benne, a birsalma és a Camembert sajt nem volt kérdés, hogy elkészítem. Az eredeti recept birsalmazselét használ, mivel nekem ez nem volt birsalma sajttal készült.

Hozzávalók:
500 g búzaliszt
3 dl langyos víz
3 ek extra szűz olívaolaj 
1 tasak instant élesztő
1 ek só
150 g birsalmazselé
125 g Camembert sajt
olaj a sütéshez

A lisztet összeszitáljuk a sóval és egy robotgép táljába tesszük, közepébe mélyedést nyomunk, ebbe szórjuk az élesztőt.
Hozzáöntjük a víz felét és az olajat és egy fakanállal átkeverjük (hogy  a robotgép dagasztókarja ne csapja szét a lisztet.
Először alacsony fordulattal kezdjük dagasztani, majd hozzáadjuk a többi vizet is és kb 7-8 perc alatt szép fényesre dagasztjuk.

A tésztát megolajozzuk és kelesztőzacskóba tesszük, vagy letakarjuk kb 15-20 percre.
Ekkor gyúródeszkára borítjuk és 16 egyforma darabra vágjuk, a darabokat tenyérrel kilapítjuk, a tölteléket (bármi más is lehet, pl. kis kockákra vágott sonka, füstölt sajt, pirított gomba....) közepére tesszük és kis gombócokat formázunk belőlük majd egyenként vékonyra kinyújtjuk.
Felforrósítunk egy teflonserpenyőt, kevés olajat öntünk az aljára és a lepénykenyereket  megsütjük, oldalanként 1,5-2 perc alatt.
Tálalásig melegen tartjuk, de elkészíthetjük előre is mivel mikróban kiválóan melegíthető.
Kínálhatjuk magában, vagy fűszeres mártogatóssal, krémlevesek mellé.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT