MENTASZIRUP

  



   Nagyon szeretem a mentát.  Nyáron nálam nélkülözhetetlen. Egyszerű limonádéba, mojitohoz, kávéba, vagy más gyümölcsszörppel keverve igazán frissítő. Minden nyáron virít a teraszomon, bőséges leveleket hozva, de eddig csak a friss leveleket használtam. Most kitelelt odakint és olyan lelkesen indult sarjadásnak, hogy jókora bokrot sikerült növesztenie magára. Gondoltam ennyit nem tudok frissen felhasználni, még ételbe sem, hacsak nem akarok mentaszószt készíteni. Nem akartam. Inkább szirupot, mert így könnyebben használható koktélokba.


Hozzávalók:

3 bögre kristálycukor
3 bögre víz
1 tömött bögre mentalevél

A cukrot a vízzel feltesszük főni és időnként megkavarva sűrűbb szirupot főzünk.
A mentáról leszedjük a sérült leveleket, a többit megmossuk és lecsöpögtetjük.
A szirupot hűlni hagyjuk és amikor langyos a mentát kissé megmarkolászva (hogy jobban kiadja az illóolajat) a szirupba tesszük még itt is megnyomkodhatjuk egy fakanállal. 
Amikor kihűlt hűvös helyre tesszük, lefedjük és másfél napig állni hagyjuk.
Végül kiforrázott, jól záródó, száraz üvegekbe szűrjük.

Végül egy remek nyári jegeskávé recept
Tégy egy hosszú pohárba 3-4 jégkockát
erre egy hideg hosszú kávét, majd csorgass bele mentaszirupot ízlés szerint.
Koronázd néhány mentalevéllel és forró nyári napon szívószálon szürcsöld!
Reménykedjünk, lesz még forró nyári nap is ehhez a finom jegeskávéhoz!😋😎💥

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT