KAKUKKFÜVES CSIRKEMELL, GYORS, FINOM CSIRKEÉTEL



     A velem egy korosztály bizonyára emlékszik még a '80-as évek egyik kedvencére a Kijevi csirkemellre. Ebből született a mai ebéd. Aki emésztőrendszeri panaszokkal bajlódik, tudja, hogy sokszor nem egyszerű kitalálni mit is főzzön/egyen. Én kb. 16-17 éves koromtól szenvedek időről-időre epés bajokkal, sajnos felmenőimtől mindkét ágról örököltem. A héten már többször ettem natúr sültet zöldfűszerekkel, így már grillezett hús nem jött szóba. Nem is vettem semmit, mivel igazából már ötletem sem volt. Tegnap este mégis kivettem a fagyasztóban sorsára várakozó csirkemellet, viszont szép termetes volt, így megpróbáltam fagyottan kettéválasztani, azonban ez hiábavaló erőlködésnek bizonyult. Így megadván magamat a sorsnak hagytam reggelre kiolvadni az egész jókora csirkemellet. Még reggeli közben is azon agyaltam mi legyen a sorsa. Szeletekben grillezni, már megint... nem! Ha egészben sütöm nehezen sül meg és száraz lesz. Ekkor ötlött fel bennem bennem a Kijevi csirkemell gondolata. Ahhoz a csirkemellet szeletekre vágva megtöltötték fokhagymás vajjal, hústűvel összetűzték és panírozva kisütötték bő olajban. Nagyon finom, szerettem, de sok éve  nem készítettem és most az olaj és panír miatt végképp nem jött szóba. Azonban a fokhagymás vaj...  Igen! Ez az!  Szóval így lett!


Hozzávalók:
(2-3 személyre)
1 jókora filézett csirkemell
1 nagy, vagy 2 kisebb cikk fokhagyma összezúzva,
4-6 cikk fokhagyma egészben, a vékony héjától nem megfosztva.
2 ek étolaj
4 ek olívaolaj
60 g vaj, vagy RAMA margarin
200 ml száraz fehér bor
néhány kisebb ág friss kakukkfű

A csirkemellet megmossuk, papírtörlővel leitatjuk.
mindkét felét felszúrjuk, oldalán kis nyílást ejtve a késsel minél nagyobb zsebet készítünk, de ne szúrjuk át a húst.
A vajat/margarint sóval, a reszelt/préselt fokhagymával alaposan összekeverjük, kétfelé osztjuk és beletömködjük a húson készített zsebbe, a hús külsejét besózzuk.
Az étolajat 2 ek olívaolajjal egy teflonserpenyőben megforrósítjuk és nagy lángon a megtöltött csirkemelleket körbepirítjuk.
Egy jénai tálba fektetjük őket, a fokhagymagerezdeket mellé szórjuk és a fehérborral, valamint kevés vízzel felöntjük. Két kis ág kakukkfüvet a húsok tetejére teszünk, egyet mellé dobunk. A tálat lefedjük alufóliával és előmelegített sütőbe toljuk. kb 50 percig sütjük, majd kivesszük a sütőből, a fóliát eltávolítjuk a maradék olívaolajjal meglocsoljuk és 15 percre még visszatoljuk a sütőbe.

Kívül pirosra sült, belül szaftos, omlós, sült csirkemellet kapunk.
Én petrezselymes rizst készítettem mellé, de lehet vastag hasábra vágott sült burgonyával és alma, meggy, vagy  áfonyamártással.
Ebben az esetben a gyümölcsöket csak kevés vízben, kis barnacukorral és fűszerekkel tesszük fel főni, majd a fűszereket kiszedve kissé leturmixoljuk. Ezzel öntjük meg tálaláskor a sültet.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT