EGYSZERŰ CUKKINIS TÉSZTA

     
    Aki még nem próbálta, annak nem is lehet fogalma arról, milyen nehéz egy személyre főzni hosszú távon. Ha több lesz, eheted több napon keresztül, míg végül már a hátadon jön ki. Ha ügyes vagy, megpróbálhatod átvariálni a maradékot, de ha úgy sikerült, harmadik napra már úgy is utálni fogod, kidobni pedig sajnálod. Ha majdnem sikerül, akkor pont olyan kevés marad, hogy második evésre már nem elegendő, de ha egyszerre eszed meg az egészet, csak a gyomorbaj van belőle. Szerencsés esetben le lehet még fagyasztani a maradékot és később elővenni. Ezzel is óvatosnak kell lenni azonban, különben egyszer csak azt veszed észre, hogy maradékot tartalmazó kis dobozkákkal van tele a fagyasztód. Ráadásul az alapanyagok sem igazán "egyember barátok". Nekem egy csomag saláta is három alkalomra elegendő, és a legkisebb karfiol is sok egyszerre. Igen egy fejes salátát is  háromszorra tudok csak elpusztítani. Szóval elég nagy kihívást jelent, hogy változatosan, finomat egyek. Ezért engem talán gyakrabban is elér háziasszonyokat sírba tevő kérdés: MIT FŐZZEK? 
Ma sem volt ez másképp! Addig sikerült eljutnom, hogy köménymagos leves lesz pirított kenyérkockával, amihez már be is toltam a sütőbe a kis tepsi felkockázott kenyérszeletet 11,30-kor, de még mindig nem tudtam, mi legyen a második fogás. A hűtő ajtaját nyitogatva rájöttem, hogy van egy cukkini a hűtődobozban. Úgy három napja kucorgott ott, igazából magam sem tudom miért vettem, nem volt akkor sem elképzelésem szegénnyel kapcsolatban. Gondoltam egyet, csinálok valamilyen cukkinis tésztát. Körbe néztem még a hűtőben, találtam főzőtejszínt és kockasajtot (amely háromszögletű). Milyen tésztát főzzek ki hozzá? kérdeztem magamban, de meg is fogalmazódott a válasz, amelyik már fel van bontva. A kamraszekrénynél kiderült, hogy a penne, az olasz tészták közül, gondoltam csak jó lesz. Elővettem még onnan az olívaolajat, fokhagymát és kezdődhetett a mutatvány.

Hozzávalók:
(2 személyre)

1 nagyobb cukkini
1 duci gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj
100 ml főzőtejszín
3 db natúr Medve sajt
Kevés friss kakukkfű
Csipet só
2 félmarék penne tészta
Kevés reszelt parmezán

A cukkinit alaposan megcsutakoljuk, két végét levágjuk, majd kb. fél centi vastagra felkarikázzuk a karikákat még négy öt cikkre szétvágjuk (én oszlopokban hagytam és egyszerre vágtam cikkekre), majd teflonserpenyőben az olívaolajat megforrósítjuk,  a fokhagymát hozzápréseljük és beleforgatjuk a cukkinidarabokat és kissé megsózzuk és hozzádobjuk a kakukkfüvet. rázogatva, kavargatva pirosas-barnára sütjük. Közben föltesszük forrni a vizet és kifőzzük a tésztát.
A cukkinit felöntjük a tejszínnel, és beletesszük a kis darabokra tördelt sajtot (bármilyen más maradék sajt is lehet, de azt reszeljük le mielőtt a tejszínhez adjuk) és elkeverjük. 
A kifőtt tésztát lecsöpögtetjük és a mártásba forgatjuk. 
Tálaláskor kevés parmezánsajttal megszórjuk a tetejét és friss kakukkfűlevelekkel díszítjük.

Finom, friss ízű, könnyű tésztaétel lett belőle. 

Most pedig törhetem a fejem, hogy a maradék fél cukkinivel, - amit visszatettem a hűtőbe -, mi a csudát kezdjek!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT