"HIRTELENEBÉD" HÚSVÉT UTÁN, AVAGY ÚJABB MEDITERRÁN SÜLT KARFIOL

    


       Húsos, vagy töltött káposzta, sültek, pörköltek, húsleves, sonka... ja és persze sütemények.  Akárcsak karácsony, úgy ilyenkor, húsvét után is jólesik valami könnyedebb étel, mivel az előzőkkel jobban megterheltük emésztőrendszerünket. S talán a jelen helyzetben többet ülünk otthon és előfordul, hogy unalmunkban, vagy a kényszerű otthonmaradás miatt vigasztalásul is nassolgatunk. Szóval én is egyszerűbb ételre vágytam. Körbenéztem kamrában, hűtőben miből, mit  lehetne gyorsan összedobni. Kucorgott a hűvösben egy kisebb karfiol még az ünnepek előttről, tej mindig van, fél nagy pohárnyi tejfel, némi ottfeledett minimozzarella, kevés trappista sajt. Viszont a karfiolétel önmagában 1,5-2 óránál tovább nem laktat, így a fagyasztóban is kutatásokat végeztem, hogy valami csirkemellet hátha fellelek. Sikerült is. Mivel azonban leves is kell, szétnézve a kenyereskosárban szikkadozó kenyérszelet adott inspirációt. Így a mai ebéd hamar összeállt és elkészítése  sem vett  sok időt igénybe. 
A menü köménymagos rántott leves pirított kenyérkockával, grillpáccal sült csirkemell sült karfiollal.

   A csirkemellet először langyos vízbe tettem nylontasakostól, hogy gyorsan kiolvadjon. 
    Eközben föltettem vizet forrni és a karfiolt megtisztítottam, megmostam és rózsáira szedtem, majd lobogó sós vízben 10 percig főztem. Közben összekockáztam a kenyeret. A karfiolt leszűrtem és csöpögni hagytam, addig elkészítettem az öntetet. A fél nagy pohárnyi tejfelbe 3 evőkanál tejet kanalaztam belereszeltem egy ujjnyi trappista sajtot, sóztam borsoztam, egy-egy csipetnyi szárított kakukkfüvet,  bazsalikomot és oregánót is szórtam bele, majd alaposan összekevertem. Egy kisebb jénai tálba kevés olívaolajat öntöttem, belepakoltam egy réteg karfiolt, ráöntöttem a mártás felét, majd ismét karfiol és a maradék tejfölös mártás. Erre félbevágott minimozzarellák kerültek és végül megszórtam durvára darált prézlivel. Előmelegített sütőben kb. 35 percig sütöttem, amíg a teteje aranylani kezdett. Amikor a sütőből kivettem, megszórtam kevés parmezánsajttal. 
Idő és gáztakarékosság céljából amíg sült a karfiol a kenyérkockákat egy tepsiben betoltam a sütő aljába, így ők is hamar megpirultak.
     A csirkemellet felszeleteltem négy nagy szeletre, majd az elkészített olajos grillpácba forgattam és félretettem, hogy amíg a karfiol sül pácolódjanak. 
Ezalatt a rántott leves is elkészült.
Végül már csak a pácolt csirkehús volt hátra, hogy forró serpenyőben kevés olajon gyorsan megsüssem.



Tálaláskor a karfiolra friss bazsalikomlevelet tettem a mely mindig virít a konyhaablakomban.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT