ALMÁS-SZEDRES MORZSASÜTI

                                               

















    És itt egy csodás morzsasüti Paul Hollywoodtól. Nem tudom honnan származik a morzsasüti, én legelőször Nigella Lawsonnál találkoztam vele, őszibarackos, mandulás változatban. Készült már szilvás, epres változat is, de leggyakrabban almával készítettem el, azonban ez most kissé más a korábbihoz képest. Paul Hollywoodnál láttam a napokban, hogy az almát szederrel párosította és  a "földes" hatás kedvéért  a morzsába nemcsak zabpelyhet kevert, hanem magvakat is. Ez a magvas morzsa azonban csak az almához illik, más gyümölcsökhöz keverhetünk mandulát, diót, vagy mogyorót, akár a gyümölcshöz, annak párolásakor, vagy a morzsába is a zabpehely mellé
Mit mondjak, a végeredmény csodás!




Hozzávalók:

200 g finomliszt 
200 g margarin, vagy vaj
100 g barnacukor
1 ek. napraforgó mag pirítva
1 ek. tökmag pirítva
fél marék zabpehely
2-3 zabkeksz

5 nagy alma
1 ek vaj vagy margarin
1 ek. barnacukor
fél marék szeder

Az  almákat meghámozzuk, kimagozzuk és kockákra vágjuk. Egy teflon serpenyőben a vajon a cukorral kissé megpároljuk.
A magvakat mozsárban megtörjük, hozzámorzsoljuk a zabkekszet.
Egy tálban a vajat a liszttel elmorzsoljuk, hozzáadjuk a cukrot, zabpelyhet, magvakat és kézzel összeforgatjuk.
Egy sütőtálba öntjük az almát rászórjuk a szedret (lehet fagyasztott is, akkor fagyosan keverjük hozzá)
Rászórjuk a morzsát és tetejére még kevés vajdarabkát szórunk.
Előmelegített sütőben 200 fokon pirosra sütjük.
(kb. 30 perc)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT