MEDITERRÁN RAKOTT KEL

               

     Szeretem a kelkáposzta főzeléket. Tudom ez némelyekben megbotránkozást kelt, dehát... Hosszú időn keresztül a kel szinte kizárólag a fenti formában került tányérra. A kelkáposzta más változatát is szívesen fogyasztom, de sokáig nem nagyon volt elegendő alternatíva. Frankfurti leves persze készült, viszont a rakott kelt valamiért nem annyira kedveltem. Idő közben fölfedeztem a kelkáposztasalátát is, amely több változatban is nagyszerű, de erről majd későbbiekben, valamint a kelkáposztalepényt, amelyről már korábbiakban írtam. Pár évvel ezelőtt pedig olvastam valahol  a rakott kel mediterrán változatáról, nem tudom ez volt-e a neve és nem is egészen így készítették, de nekem ez a változat  sikerült, amelyet azóta is nagyon kedvelek! Nem olyan nehéz, tömény, mint a hagyományos rakottas, ez annál sokkal frissebb ízű és nem utolsó sorban harmad annyi idő alatt elkészül!





Hozzávalók:
1 közepes fej kelkáposzta
300 g darálthús (sertés-pulyka vegyesen a legjobb)
egy jókora, újjnyi vastag karaj kissé szikkadt kenyér (rendes, a melynek van textúrája is, nem az a kalácsszerű)
2 púpos ek sűrített paradicsom
só, bors ízlés szerint
2 duci gerezd fokhagyma 
fél tk kakukkfű és oregano
1 ek olívaolaj
1 nagy pohár tejföl
6-7 szelet baconszalonna 

A kelkáposzta lazább felleveleit eltávolítjuk, a többit levesszük és lobogó sós vízben néhány percig forraljuk, majd lecsepegtetjük.
A kenyérszeletet vízbe áztatjuk.
A húst  a fűszerekkel, paradicsompürével és a kicsavart, szétmorzsolt kenyérrel, valamint lereszelt fokhagymával alaposan összekeverjük.
Egy közepes jénai tálat vagy tepsit megcsorgatjuk az olívaolajjal, majd a kelkáposztalevelek egyharmadát ráfektetjük, megkenjük tejfellel és a hústöltelék felét ráterítjük. Erre a kelkáposzta levelek második harmada kerül, ezt is megkenjük tejfellel és következik a maradék hústöltelék.
Leterítjük a maradék kelkáposztalevelekkel, szintén tejfel következik, végül kirakjuk a szalonnacsíkokkal.
Szorosan letakarjuk alufóliával előmelegített sütőben 35 percig sütjük, majd levesszük a fóliát és 15-20 perc alatt készre sütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT