KAKUKKFÜVES, ROZMARINGOS CSIRKECOMB




        Igen-igen! Mindenkinek rendben van a látása és én sem buggyantam meg, nem keverem össze a csirkét, a tarjaszelettel, de még csak a fotót sem! Szóval ez úgy indult, hogy gondoltam valami könnyebb csirke ételt készítenék. Volt itthon 3 kissé kókatag alma. Meg persze csirkecomb is a fagyasztóban, amelyet előző héten vásároltam. Gondoltam egy régen hallott receptet próbálok ki, amelyhez a fentieken kívül még kakukkfű kell, és kevés olaj és só. Mivel mindennel rendelkeztem, gondoltam hajrá! Úgy tűnik nagyon rosszul gondoltam! Valamikor éjféltájt vettem ki a fagyasztóból a csirkecombokat (szintén 3 db, mint az alma) gondoltam reggelre kiolvad. és hamar elkészül az ebéd. Eme szent meggyőződéssel hajtottam álomra fejemet és reggel békésen kezdtem kávéval a napot, abban a hitben, hogy hamar lesz ebéd. Vasárnap lévén nem akartam a dolgokat elkapkodni, így kissé lustálkodós módon készültem hozzá, almákat megmostam feldaraboltam szépen akkurátusan, olajat öntöttem egy serpenyőbe, mondván, most jöhet a tyúkalkatrész. Hát az nem jött, hanem ment. Dupla zacskóba szoktam fagyasztani húsféléket, így nem tűnt fel egészen a kicsomagolásig, hogy a hús büdös. Nem kicsit, nagyon!! Nem részletezem, de nem kívánom senkinek, most egy ideig nem esze csirkét! Szóval  álltam ott megfürödve, mert a fagyasztóban kacsa, vadmalac, darált sertéshús, sütőkolbász és egy jókora darab sertéslapocka kucorog, tehát hogyan tovább? Némi fejtörés után az maradt, hogy el kell mennem a Pláza Tescoba és keresni valamit. Hát ami normálisan nézett ki az a 3 darabos tarjaszelet volt. Úgy döntöttem hazafelé, bosszúból, kissé felturbózom az eredeti receptet.  Ez jó ötletnek bizonyult. Sajnos az ebéd így jelentősen csúszott, mire elkészült már a szemem is kopogott az éhségtől! Azonban még így is megérte a várakozást a a bor a kakukkfű és rozmaring nagyszerűen passzolnak az almához, remekül keretezve a puha ám mégis pirosra sült húst. Az alma pedig édes, karamellesre sülve, kissé ragacsos levet eresztve sűrítette be a fokhagymás pecsenyelét! Most hogy írom a receptet, összefut a nyál a számban! Tehát,

Hozzávalók:
3 egész csirkecomb, jelen esetben 3 szelet tarja
3 nagyobb zöldalma
4-5 duci gerezd fokhagyma
1 tk só
1 ek kakukkfű (szárított, ha frisset használunk a fele is elég)
kis ág rozmaring
kevés frissen tekert bors
2 ek étolaj
150 ml száraz fehérbor
150 ml víz kb.

Amennyiben csirkéből készítjük a csirkecombokat alul a csont mentén végigvágjuk, hogy könnyebben átsüljön.
A tarjaszeleteket kissé kiklopfoljuk.
A húst besózzuk.
Az almákat megmossuk, hámozni nem kell, egyenként 8 gerezdre vágjuk, magházukat kivesszük a fokhagyma cikkeket megtisztítjuk.
Egy teflon serpenyőben az olajat megforrósítjuk és a húsok mindkét oldalát hirtelen pirosra sütjük, majd kivéve áttesszük egy tepsibe, vagy olyan serpenyőbe, amelyet sütőbe is be lehet  tenni.
A visszamaradt zsiradékra öntjük a bort, majd egy fakanállal felkeverjük a lepirult pörkanyagot (kár lenne az ízekért) és a húsra öntjük.
A húsokat megszórjuk kakukkfűvel és rozmaringgal, megtekerjük borssal és mellérakjuk az almát és fokhagymát, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje.
Az edényt lefedjük, én egy nagy fedővel tettem meg, mert könnyebb levenni, int az alufóliát a sütőből kivéve.
A csirkét kb 40 percig a tarjaszeleteket 15 percig süssük lefedve, de közben érdemes ránézni, nem kell-e utánapótolni a vizet.
Ha jónak találjuk a fedőt levesszük és 5-10 percre még visszatoljuk a sütőbe.
Rizzsel tálaljuk. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT