KÓKUSZOS PALACSINTA LIME SZIRUPPAL

   Ha az ember lánya szeret sütni-főzni, a mozgásképtelenség igazi kínszenvedés. Nem elég, hogy fáj, ha felemeled a karod, kinyújtod a kezed és kímélni kell, de vigaszképpen még egy jó kaját sem tudsz készíteni! Addig is lehet főzőműsort nézni, ami egyenlőre nem lehet tudni, hogy segít-e, vagy inkább kínzásnak számít! 
           Na de azért, ha gyógyul, jöhet a kényeztetés. Az első, kényeztető reggeli Gordon Ramsay kókuszos palacsintája, lime sziruppal. Ez csak jó lehet, hiszen szeretem a kókuszt, a lime-ért pedig egyszerűen oda vagyok! Igyekszem mindenfélébe belecsempészni, akkor is, ha szokatlannak tűnik. Szerencsére ide nem kellett csempészni, Gordon eleve így készítette.



Hozzávalók:
80 g liszt
2 egész tojás
1 vaníliás cukor
csipet só
1 tk sütőpor
150 g kókuszreszelék

Sziruphoz:
1 lime
4 ek barna cukor
8 ek víz

A tojásokat a cukorral, a sütőporos liszttel és a tejjel  és csipet sóval kikeverjük, majd hozzáadjuk a kókuszreszeléket. Legalább fél órát pihentetjük. (Én előző este szoktam elkészíteni és reggelig hagyom a hűtőszekrényben.)
Forró serpenyőben kisütjük a palacsintákat.

A sziruphoz a cukrot a vízzel egy kis teflonlábasban elkeverjük és addig forraljuk, amíg elkezd sűrűsödni.
Levesszük a tűzről és belereszeljük a lime héját, elkeverjük, majd ízlés szerint facsarunk bele a levéből.
Visszatesszük a tűzre egy kavarásnyira.
Ezzel locsoljuk meg a palacsintákat.
Tehetünk közé gyümölcsöt is. Illik hozzá az áfonya, vagy málna.
Díszítsük kevés mentalevéllel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT