GESZTENYELEKVÁR

       

     Tudjátok, hogy kedvelem Nigella receptjeit, mert gyorsan elkészíthetőek, finomak és mégis különlegesek. Több évvel ezelőtt egyik karácsonyi műsorában láttam a vacsora végére kínált Mount Blanc desszertet, amely egy pohárkrém. Ezt néhányan leegyszerűsítik a franciák gesztenyepüréjére, s bár nem tudom az eredeti receptet, de amit Nigella készített... Fantasztikus, izgalmas, mégis egyszerű, de a gesztenyepürével azonosítani... Szóval ebben szerepel a francia gesztenyelekvár. Azóta próbáltam már hozzájutni készen, de nem találtam, majd sikerült  szert tennem a receptjére és végre most el is készítettem!
A Mount Blanc desszertet is feltöltöm, ha majd advent környékén sorra kerül. Egyenlőre a gesztenyelekvárral érjétek be!


Hozzávalók:
  • 400 g főtt gesztenye
  • 70 g cukor
  • 2 ek. méz 
  • víz

A gesztenyét héjában, bő vízben megfőzzük, (kb. 40 perc) majd megpucoljuk és ledaráljuk. (a belső hártyát is el kell távolítani, ha nehezen jön le vissza kell dobni 5 percre forró vízbe)  Vagy, ahogyan én csináltam főtt gesztenyét veszünk, lehet kapni a hiper-szuperekben többféle változatot, csak ne legyen ízesítve semmivel! 
Összekeverjük a cukorral, mézzel és hagyjuk 1 napot állni, majd hozzáadjuk a vizet ( annyit, hogy krémes legyen, gondoljunk arra, hogy főzés közben még sűrűsödni fog!.) 8-10 percet forraljuk lassú tűzön  (nem lehet otthagyni, mert könnyen leég a sűrű gesztenye, ráadásul folyamatosan fröcsög). Üvegbe töltjük. Ehhez a mennyiséghez egy fél literes befőttes üveg megfelelő.

Fejjel lefelé fordítva hagyjuk kihűlni.


Lehet, rummal, vagy vaníliával is készíteni, de akkor méz helyett használjunk inkább cukrot, mert a méz aromája nagyszerűen átjön a gesztenyén, kár mással elnyomni!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT