FEHÉRBOROS-MÉZES PÁROLT KÁPOSZTA BIRSALMÁVAL

     

    A párolt (dinsztelt) káposzta minden magyar ember számára ismerős köret, de tájegységenként lehet eltérés készítése között. Én is szívesen fogyasztom, most egy - sokak számára talán nem is ismeretlen -, változatot osztok meg, amely a napokban volt remek kísérője egyik kedvenc ételemnek, a kacsasültnek.

Hozzávalók:
1 nagyobb fej káposzta, vékonyra vágva, vagy gyalulva
2-3 birsalma hámozva, vékony szeletekre vágva
30 g disznózsír (vagy étolaj)
1 ek  virágméz
150 -200 ml száraz fehérbor
só ízlés szerint
leheletnyi őrölt kömény
szükség szerint kevés fehérborecet 

Egy nagyobb lábosban felolvasztjuk a zsírt  és mielőtt felforrósodna rátesszük a káposztát és a birsalmát.
Megsózzuk, megszórjuk gondolatnyi köménymaggal és lefedjük, kavargatva hagyjuk, hogy összeessen. Amikor  már látjuk, hogy kiengedte a levét levesszük a fedőt, hogy elpárologjon a leve, majd rácsorgatjuk a mézet, hogy kissé karamellizálódjon.
Amikor a méztől kevés színt kap felöntjük a száraz fehérborral és párolódni hagyjuk. 
Kóstoljuk meg, hogy esetleg nem kíván-e még valamennyi savasságot, ha igen kevés fehérborecettel ízesítsük.
Én úgy szeretem, ha nem puhult meg teljesen, hanem mind a káposzta, mind a birsalma kissé res marad.
Kiváló kísérője lehet sülteknek. Ha megmarad bátran fagyasszuk le, jól tűri, így bármikor elővehető és  bármikor felhasználható.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT