MÁLNÁS CSOKIHABOS PITE AVAGY KALAMAJKA A CSOKIMIKULÁSSAL

    Itt a málnaszezon, mi sem hogy valami málnás süti készüljön. Bár, ha van a fagyasztóban tartalék bármikor süthető szezonon kívül is, hiszen a málna varázslatos aromája igazi ízbomba. Már a gondolatra is összefut a nyál az ember szájában. Többféle málnás sütireceptem is van, de mivel a fagyasztóban  előző hétről a cseresznyés-meggyes pite kapcsán kuksolt még pitetészta, gondoltam gyorsan előveszem és fölhasználom. A korábbi epres pite mintájára gondoltam elkezdeni, egy kis csavarral. A csokoládé a málnával is csodás párosítás, így párizsi csokikrémet  (ganache) gondoltam készíteni. Ehhez meg is vettem a tejszínt és étcsokoládé mindig van otthon, így neki is buzdultam.  Mivel a titkos csokirejtekhelyen azonban még volt egy kis, állítólag a gyártó szerint "jó minőségű" Mikulás csoki, gondoltam nem tesz kárt a csokoládékrémben, ha fölhasználom. No ez nagy ostobaság volt részemről! Tudtam, hogy  a tejcsokoládé nem oldódik az alacsony kakaótartalom miatt még tejszínben sem, de valahogy reméltem, hogy olyan kicsi a csoki, hogy rendben lesz. Nagyon nem volt rendben!! Szóval óva intek mindenkit a tejcsokoládé krémként való felhasználásának kipróbálásától is! Az egész csokoládé-tejszín egyveleg összetúrósodott, mivel a tejcsoki kicsapta. A párizsi krém a tejszín és csokoládé összeolvasztásával készülne, de ebben az esetben nem készült. Ezért döntöttem a hűtőben lévő Hulala habbá verése és fölolvasztott étcsokoládé összekeverése mellett. Így a sötétebb és csokoládésabb krém helyett egy másfajta  változat került a sütire. A reakciókból ítélve, így is jól sikerült!



Hozzávalók:
500 g sima liszt
250 g RAMA margarin
kevés tej
1 tasak instant élesztő
100 g cukor
csipet só
2 tojás sárgája
3 ek tejföl
1 citrom héja reszelve

Töltelék:
700 g málna
4-6 ek barnacukor
7-8 ek étkezési keményítő

400 ml Hulala
160 g 45 %-os kakaótartalmú étcsokoládé

A tejben az élesztőt fölfuttatjuk a többi hozzávalóval összegyúrjuk és legalább egy órát langyos helyen kelesztjük (Én este szoktam összegyúrni és másnap fölhasználásig a hűtőben pihen. Nyújtás előtt fél órával veszem ki, hogy szoba-hőmérsékletűre langyosodjon.). 
A mennyiben egész adagból készítjük (Giga adag lesz!) nagy gáztepsiben tudjuk majd megsütni. Célszerűbb egyszerre fél adagból készíteni, mivel tészta csak a sütemény alján van. Természetesen így csak fél adag tölteléket használunk.
A fél adag 26 cm átmérőjű tortaformában jól süthető.
A tészta nyújtásakor mindenképpen hagyjunk peremet a forma oldalánál. 
A málnát egy tálban keverjük össze a cukorral elvegyített keményítővel, majd simítsuk tésztára. Forró sütőben sütjük.
Amíg a tészta hűl, a Hulalát robotgéppel verjük addig, amíg lágy csúcsokat kezd vetni. A csokoládét vízgőz fölött olvasszuk föl és a még folyós, de már csak langyos csokit keverjük el a habbal és rusztikus módon kanalazzuk  a pite tetejére. Díszítésként reszelhetünk rá étcsokoládét, vagy csokoládéforgácsot.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT