MARCIPÁNTORTA

 Ez a torta apai nagymamám receptje. Első születésnapomtól fogva mindig ez volt az ünnepi sütemény születésnapomon. Édesanyám még most is megsüti nekem szülinapomra. Érdekes, hogy annyira kötődik ehhez az alkalomhoz ez az édesség, hogy máskor egyáltalán nem készült még.  

"Amíg kicsi voltam és okos és kedves és szép, mindig tudták, hogy kire hasonlítok.
Nagymama azt mondta:Istenem, akárcsak az anyja!
Nagypapa azt mondta: az ördögbe is, szakasztott az apja!
Emil bácsi azt mondta: a megszólalásig szegény Jolán!
Apukám azt mondta: mintha csak magamat látnám!
És anyukám azt mondta: azért talán rám is hasonlít egy kicsit!
(Janikovszky Éva: Kire ütött ez a gyerek?)



Valójában elég sokmindenkire hasonlítok a családban, kitől ezt, kitől azt örököltem. Ezen a képen a három legmeghatározóbb asszony között. Tőlem jobbra apai nagymamám, (velük közös házban éltünk) középen édesanyám, balra pedig "pótnagyanyám" apai nagypapám unokatestvére, ő átellenben, az utca túloldalán lakott, így elég gyakran találkoztunk. Ja és középen nem a kis kopasz vigyorgó az anyukám. Az én vagyok! 


Hozzávalók:
125 g vaj
125 g porcukor
125 g őrölt mandula
4 tojásfehérje kemény habbá verve
50 g liszt

A puha vajat (NEM margarint!!) a cukorral habosra keverjük a liszttel a mandulát elvegyítjük és a cukros vajhoz adjuk. A tojásfehérjét óvatosan a masszába forgatjuk. 
22 cm átmérőjű lisztezett-zsírozott tortaformában, előmelegített sütőben, közepes lángon sütjük. Nem fog megemelkedni, mert nem is nagyon van mitől, csak a tojáshab hat benne, de az sem tud sokat, hiszen főképp mandula a tészta. Nem kell megijedni, elég lapos lesz. Kisebb formába nem jó sütni, mert vagy megég az alja vagy a vastagság miatt nem tud kellőképpen átsülni.

(Nagymamám, mivel akkor még nem volt kivehető aljú tortaforma kis zománcos lábosban sütötte.
Amikor nagyobb lettem, már emeletes tortát kaptam, akkor alul csokitorta volt és a tetején a kis marcipántorta.)


Tetejére:
1 tojás sárgája 4 ek porcukorral sűrűre kikeverve. Ezt a kisült tészta tetejére csorgatjuk és langyos sütő ajtajába téve rászárítjuk.



Jó tömény laktató édesség!
Nem én, a torta! 
Itt valószínűleg azon gondolkodom, hogy mekkora szeletet kérjek! :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT