RÉPATORTA AVAGY HOGYAN KERÜL NYÚL A HÚSVÉTHOZ



       Húsvétra nem szoktam sokfélét sütni. Az utóbbi időben leginkább a francia Choco-coco süti (róla majd későbbiekben, ha sütök) és a répatorta szokott váltakozni. A répatorta receptem is egy régi alaprecept, amelyet többféle kiegészítővel (krém, csokoládé egyéb hozzávalók) és formában szoktam variálni. Az idén úgy döntöttem tortaformában készül tetején csokoládémázzal.
tortát, mivel ez egy remek elállós fajta, (már ha van ideje állni) már pénteken megsütöttem, akkor kezdtem gondolkodni, mivel is díszítsem a tetejét. Eredetileg kicsi marcipán répákra gondoltam, azonban hiába kerestem, sehol nem kaptam és most nem volt ingerenciám kis répákkal molyolni. A készen kapható marcipán figurák közül pedig kizárólag a nyúl, mellső lábai között egy sápadt hímes-tojással tűnt elfogadhatónak. Így kiválasztottam ezt a kissé ijedt arcú tétova szemű nyulat, gondolván, hogy a nyúl szereti a répát, így csak jó lesz a répatortára is.

Hozzávalók:
2 egész tojás
1 csésze liszt (a csésze 250 ml-es)
1 csésze kristálycukor (fele barnacukor)
120 ml étolaj
3 nagyobb sárgarépa lereszelve (nagy lyukú reszelőn)
70 g dióbél darabosra törve
1 cm friss gyömbér reszelve
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
csipet só
kb 100 ml szódavíz
1 narancs reszelt héja
fél narancs leve

A tojásokat a cukorral  és narancshéjjal habosra keverjük. A lisztet a fahéjjal, sóval, sütőporral, szódabikarbónával összeszitáljuk. A kikevert tojásokhoz adjuk a liszt  felét a narancslevet és az olajat, majd a robotgéppel tovább keverjük. Ekkor hozzáadjuk a répát, gyömbért maradék lisztet, narancslevet és a szódavizet és egy nagy fakanállak alaposan összekeverjük. Végül a durvára tört diót is elkeverjük benne.

Egy közepes méretű tortaforma alját sütőpapírral kibéleljük és a tésztamasszát a formába öntjük.
Előmelegített sütőben először 200 fokon nyolc percig sütjük, majd a tüzet mérsékeljük és kb további 40-45 perc alatt készre sütjük.
Amikor kicsit hűlt, a tortaformát kikapcsoljuk és a süti aljáról lehúzzuk a sütőpapírt, majd egy deszkalapon hagyjuk kihűlni.
Én most egyszerű csokimázzal öntöttem le a tetejét 70 g 45%-os étcsokoládét vízgőz fölött felolvasztottam és 2 evőkanálnyi étolajjal elkevertem.
Lehet azonban mascarponés narancskrémet halmozni a tetejére, vagy a tésztába étcsokoládé darabokat keverni. Muffinsütőben is kiválóan süthető és az adalékok csak fantáziánktól függnek.

Végül a tetejére ültettem az ijedt nyuszit.
Hát így került a nyúl a húsvéti ünnephez.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT