CSIRKECOMB FOKHAGYMÁVAL ÉS CITROMMAL


      
     Emlékszem gyermekkoromban nem volt olyan, hogy csirkeszárnyat sütöttünk, vagy csirkecombot. Egészben vettük, vágtuk a csirkét-tyúkot és felhasználtuk minden ehető részét. Én nagyon szerettem a levesből a csirke fejét, nagymamám kiszedte nekem a csirke eszét és a taraja is az enyém volt. Amikor később már lehetett csak "alkatrészeket" is kapni, akkor is a comb vagy rántva, vagy pedig sülve magában, illetve zsömle töltelékkel készült. Ma már más a helyzet, számtalan formában készíthető. Én is szeretem, gyorsan megsül, ezért könnyen elkészíthető és persze finom is.

Hozzávalók:
4 db csirkecomb
3 ek olaj
só, bors
friss kakkukfű
fél citrom gerezdekre vágva
2 nagy fej fokhagyma
fél üveg száraz fehérbor
Körethez: 
3 közepes burgonya tisztítva, kockákra vágva
Egy darab sütőtök belseje akkora méretű kockákra vágva mint a burgonya

A csirkecombokat megmossuk, szárazra töröljük
alul a csontok mentén mélyen bevágjuk, hogy könnyebben süljön, majd besózzuk, borsozzuk. Egy nylonzacskóba olajat öntünk, beletesszük a csirkecombokat, a citromot, kakukkfüvet, majd a zacskó száját összefogva kicsit összegyömöszöljük, hogy a combokat mindenhol érje az olaj és a citrom leve is kissé kiserkedjen. Fél órára a hűtőbe tesszük.
A fokhagymát külső héjától megtisztítjuk és gerezdekre szedjük.
A sütőt előmelegítjük. Egy nagy tepsibe öntjük a zacskó tartalmát, közé szórjuk a fokhagymagerezdeket, a köretnek valót pedig mellé.
A combokat még durva szemű sóval meghintjük, hogy a bőre jó ropogósra piruljon.
fél üveg száraz fehérbort öntünk alá.
Letakarni nem kell, viszont figyeljük nem kell-e pótolni a folyadékot a tepsiben, nehogy leégjen.
Kb. 40 perc alatt illatos ropogósra sül.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT