ANGOL TRIFLE


   
     Már itt toporog a küszöbön a bájos, fitos, újjászületést ígérő tavasz, ám a vásott fogú vén tél utolsó leheletéig ragaszkodik ahhoz, hogy idejét kitöltse, ha lehet még azon is túl vicsorgatja szuvas fogait. A tavasz azonban fellebbenti fátylát, s a virgonc napsugarak újra és újra fityiszt mutatnak tél boszorkánynak hirdetve: Tavasz tündér már legyőzhetetlenül közeleg. A régiek ebben az időszakban lelkileg, testileg megújultak, böjtöltek, közben kiürítették a padlást, kamrát, vermet, (hiszen a decemberben, januárban levágott disznóságok már elfogytak, az elvermelt zöldségek is erősen kornyadoztak) kifőzve minden félretett maradékot, hogy lassan átadhassák helyüket a friss zöldségeknek-gyümölcsöknek, húsvétra éppen jónak ígérkező rántanivaló csirkéknek, fiatal nyulaknak, báránynak.
Én is hozzáfogtam a kamra és fagyasztó átnézésének, hogy a karácsonyra bespejzolt maradékoknak véget vessek, ha még vannak. Hát jelentem: voltak. Így született a mai ebéd a karácsonykor fel nem használt pulykamell, maradék aszalt vörös áfonya és szilva felhasználásával baconbe tekert aszalt gyümölcsökkel és rozmaringgal göngyölt pulykamell tekercs, valamint a gesztenyés mézeskalácsos Trifle.
        Péntek délutántól azon gondolkodtam milyen süteményt kellene készíteni hétvégére, bár több ötletem is keletkezett, annyi molyolni való volt itthon, hogy inkább valami gyors sütés nélküli dologban kezdtem gondolkodni. A fagyasztó és még kamraszekrénynek sem nevezhető aligspejzemet átnézve találtam egy fémdobozban karácsonyról maradt szikkadt mézeskalácsot és a fagyasztóban egy csomag gesztenyepürét. Ezen kezdtem elmélkedni, mit is lehet kihozni ebből. A Trifle (angol krémdesszert) már régen szerepel az elkészíteni valók listáján, de bár a szólás szerint: Több nap mint kolbász! nálam több a sütésre váró recept mint a nap. Szóval most gondoltam fussunk neki. A Trifle autentikus hozzávalói a frissen sütött, vagy szikkadt piskóta, valamilyen alkoholos  rövidital, lekvár, bőséges krém, tejszínhab, ezen kívül amit találunk otthon, vagy szeretnénk. Nálam a következőképpen néz ki:

Hozzávalók:
A mennyiség a tál méretétől függ és attól, hogy mink van otthon!
12-15 db átlagos méretű mézeskalács apróra törve
Rum (gyermekek esetén rumaroma forró vízben elkeverve)
1 csomag gesztenyepüré
 250 ml Hulala
100-150 ml meggydzsem
étcsokoládé forgács

A gesztenyepürét a tejszín  kétharmadával kézi robotgéppel habosra keverjük.
Az apróra tört mézeskalácsot a tál alján elterítjük, majd rummal alaposan meglocsoljuk, a tetején meggylekvár felét szétterítjük. Erre jön a gesztenyekrém fele, majd újabb réteg mézeskalács, locsolás, meggydzsem és gesztenyekrém. A maradék tejszínt a gesztenyekrémes tálban lágy habbá verjük.
A legtetején rusztikusan elterítjük és étcsokoládéból forgácsot reszelünk, vagy gyalulunk rá.
Mindenképpen tegyük egy éjszakára hűtőszekrénybe!

Jobban mutatna igazi trifle tálban amely úgy néz ki, mint egy talpas tortasütőforma üvegből, hogy a desszert rétegei szépen látszódjanak, ez fontos követelmény ugyanis ennél az édességnél, hogy a rétegek elkülönüljenek egymástól.

Muszáj lesz szereznem egy ilyen tálat!!






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT