KELKÁPOSZTALEPÉNY




            Az úgy kezdődött, hogy volt egy kis maradék cikk kelkáposztám a hűtőben. Úgy neveltek, hogy ételt és alapanyagot nem dobunk ki. Ezért utolsó lehetőségként, mielőtt végképp tönkrement volna előkaptam és gondolkodtam mi is legyen. Előző héten kelkáposztafőzeléket főztem, abból maradt ki ez a kis darab. Némi gondolkodás után született ez a lepény, bár eredetileg tócsninak indult. Mivel azonban a hozzávalók ellenére nem akart összeállni, jobbnak tűnt egyszerre beleborítani a serpenyőbe az egész masszát, majd amikor az egyik oldala megpirult egy tányér segítségével megfordítottam.

Hozzávalók 1 adaghoz:
Kis cikk kelkáposzta vékony csíkokra szeletelve
1 közepes burgonya hámozva, kis kockákra vágva 
kis gerezd fokhagyma
1 tojás
zsemlemorzsa
só, bors

A kelkáposztát és a burgonyát föltesszük bő, sós vízben főni, kb. 15 perc. Szűrőbe öntjük és alaposan lecsöpögtetjük. Egy tojást elhabarunk és a lecsöpögtetett zöldséghez adjuk, belereszeljük a fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, majd annyi zsemlemorzsát adunk hozzá, hogy jól formálható masszát kapjunk. 
Egy teflonserpenyőben kevés olajat hevítünk, majd a masszát beleöntjük és egy kanál segítségével szétterítjük és hagyjuk pirosra sülni. Amikor már jó, egy tányérra borítjuk és  segítségével megfordítjuk. A mindkét oldalán pirosra sült lepényt egy tányérra csúsztatjuk és hagyjuk kissé hűlni.
Mivel volt némi maradék joghurtom, azzal tálaltam, petrezselyemlevéllel díszítve.

Valószínűleg ha reszelek bele némi trappista sajtot, nem esik szét és kisebb adagokban, tócsniként is kisüthető.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT