OMLÓS SÓS RÚD

   Szeretem, ha mindig van itthon valami, amivel a vendégeket meg lehet kínálni akkor is, ha váratlanul toppannak be. Nem csak édes sütikre, kekszekre gondolok, jó ha valami  sós rágcsálni való is van, amely fémdobozban eltartható. Karácsonyra is kiváló, korábban elkészíthető, hogy ne utolsó pillanatban kelljen kapkodni. Régóta készítem ezt a sós rudat, mert remekül eltartható, nem macerás az elkészítése. Én köménymaggal szeretem megszórni (már csaknem köménymag függő vagyok, képes vagyok, csak úgy a tasakból is eszegetni), de sajttal is készíthető.


Hozzávalók:
700 g rétesliszt 
250 g RAMA
100 g disznózsír
1 pohár tejföl
2 tojás sárgája
3,5 teáskanál só
80 g reszelt sajt (én Trappistával szoktam, de lehet füstölt sajttal is)
1 tasak instant élesztő
kevés tej
Köménymag a tetejére

Az élesztőt a tejben fölfuttatjuk, a hozzávalókat egy nagy tálban összekeverjük és gyorsan összegyúrjuk. Egy órát hagyjuk állni letakarva langyos helyen. Én este szoktam begyúrni és másnapig a hűtő aljában pihen. Sütés előtt egy órával kiveszem, hogy a tészta fölvegye a szobahőmérsékletet.
3-4 mm vastagra kinyújtom. Mivel a tojás már nagyon drága a megmaradt tojásfehérjével kenem meg, nem pazarlok a tetejére egész tojást, úgyis sok lenne rá. Meghintem köménymaggal, majd derelyemetszővel fölvágom, nagyjából ujjnyi széles, 15 cm hosszú rudakra. Sütőpapírral bélelt tepsiben forró sütőben sütöm, közepes sárgára.
2-3 gáztepsinyi lesz belőle.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT