MAMIKÁM DIÓSKIFLIJE


        Ezt diós kiflit pótnagymamámtól (apai nagyapám unokatestvére) tanultam. Egyszerű, gyors és nagyon finom omlós süti, majdnem minden karácsonyra elkészítem. 

Hozzávalók:
300 g sima liszt
200 g RAMA
100 g őrölt dió
50 g porcukor

A hozzávalókat egy tálba tesszük és addig gyúrjuk, amíg összeáll. Semmi izgalom össze fog. Amikor először készítettem úgy tűnt nem akar egyneműsödni, ezért felhívtam Mamit. Most is itt cseng a fülemben a hangja:"Kislyányom csak gyúrogasd a kiskezeddel és a porcukor meg a margarin meg fog olvadni a kezed melegétől és szépen össze fog állni." És így is lett!!
Tehát, amikor a hozzávalókból egynemű tészta lesz apró darabokat csipkedünk ki belőle, amelyeket a két tenyerünk között kis kiflikké sodrunk. (Kb 6 cm hosszúak) Sütőpapírral bélelt sütőlemezre tesszük. Forró sütőben pár perc alatt világosra sütjük. Vigyázzunk, könnyen ég! Hagyjuk a tepsin kihűlni, melegen könnyen törik. (Mondjuk hidegen is.) Vaníliás porcukorral alaposan meghintjük. 
Fémdobozban sokáig eláll!
Ebből a mennyiségből kb. 110 db apró kiflink lesz.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT