AMIKOR NEM FIGYELEK, AVAGY A DATOLYASÜTI SZÜLETÉSE


    Karácsony közeledtével hozzáfogtam némi aprósüti sütéshez. Elsőként Mamikám dióskifléjét gondoltam megsütni (Holnap a blogon!). Ki is mértem szépen mindent külön, liszt, dió, margarin, egyedül a porcukrot nem. Mivel nem akartam több edényt összekenni, a mérlegre tettem a lisztes tálat és elkezdtem beleönteni a porcukrot. Figyeltem is buzgón a kijelzőt: 100-120 g... mindjárt jó, 145 g. NEEEEEEM! Ehhez csak 50 g kell! Ott álltam a mérleg előtt kezemben a porcukros tasakkal révetegen a tálba bámulva. Most mi a csudát csinálok ezzel! A porcukor jól elkeveredett már a liszttel, kivenni nem lehet. Leültem egy kávéval gondolkodni. Az nem volt opció, hogy kiöntsem. Ekkor esett a tekintetem a tálcányi datolyára. No nézzük, hogy is lehetne.


És így lett:

300 g liszt
145 g porcukor
1 kis tálca datolya magozva
fél marék szeletelt mandula
150 g puha RAMA
2 nagy tojás
fél narancs reszelt héja
1 teáskanál szódabikarbóna
kevés forróvíz
tej

A lisztet a porcukorral, szódabikarbónával összekeverjük, hozzáadjuk a két elhabart tojást, a narancs héját és a puha margarint. A datolyát robotgépbe dobjuk, hozzá a mandulát és egy kanál cukros lisztet (így nem ragad össze a datolya a robotgépben). Nem muszáj teljesen pépesre darálni, jó ha marad benne kissé darabos állagú. Kevés forróvízzel felöntjük, hogy lekvár szerű állagot kapjon, és ezt is a tésztához adjuk. Egy fakanál segítségével összekeverjük, majd robotgéppel dolgozunk tovább. Végül annyi tejet adunk hozzá, hogy muffin-tészta szerű legyen. Egy zsírozott lisztezett tepsibe simítjuk és előmelegített sütőben közepes lángon sütjük tűpróbáig. Vigyázzunk, nehogy kiszáradjon.
Vászonkendővel letakarva a tepsiben hagyjuk kihűlni.
Így magában is jó kávé, tea mellé, de valami érdekesebbet akartam, így a hűtőben már régebben lapuló 250 g Mascarponét elkevertem a narancs héjának másik felével és belefacsartam az egész narancs levét, ízlés szerinti cukorral (nem kell túl édesre, hiszen a tészta a datolyától elég édes) és habosra kevertem. 
Kockára vágott süti mellé halmoztam egy jókora kanállal.
Csodás lett!

Lehet kerek tortaformában sütni (26 cm átmérőjűben érdemes) és a krémet a tetejére halmozni, pirított mandulával meghinteni.
Még jó, hogy nem figyeltem a diós kifli készítésénél!!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT