HABOS SZILVÁS SZELET




     Szeretek kísérletezni a konyhában (is), ezért például nagyon jó egy bevált alaprecept amit többféleképpen használhatunk, vagy variálhatunk. Ilyen az én pite tészta receptem, amit számtalan formában készítettem már és bizonyára még fogok is.

Hozzávalók:
500 g finomliszt
250 g RAMA margarin
1 tasak élesztő + pici tej egy teáskanál cukorral
3 ek tejföl
2 tojás sárgája
csipet só

100 g cukor
Mivel ennek a sütinek csak az alján van tészta, ezért fél adagból készül! A szilva és tojáshab mennyiség fél adag tésztához való!!
250 g szilva magozva negyedelve
1 citrom reszelt héja
a szilva édességétől függően 2-3 ek barnacukor
3 tojás fehérje
120 g porcukor a habba
50 g szálasra vágott mandula szárazon megpirítva

Az élesztőt kevés tejben felfuttatjuk 1 tk cukorral. Amint felhabosodott, a hozzávalókból gyorsan rugalmas tésztát gyúrunk, fél órát pihentetjük. (Én legtöbbször este gyúrom össze és másnapig a hűtőben pihen.)
A kissé megkelt tésztát tepsi méretűre nyújtjuk. (Könnyebb tepsibe helyezni, ha folpackon nyújtjuk ki és a tepsibe fordítjuk, de sütőpapíron is lehet, akkor a papírral együtt tesszük a tepsibe.) A szilvával a tésztát beborítjuk és ráreszeljük a citrom héját, majd meghintjük a barnacukorral.
A tojások fehérjét habbá verjük a porcukorral, rásimítjuk a szilvára majd megszórjuk a mandulával. Előmelegített sütőben 30-35 perc alatt megsütjük.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT