CSAK SEMMI CICÓ!

      Brutálisan egyszerű és finom Brownie


       A  tanévkezdés óta (már azt megelőzően is) iszonyú sok a munka, úgy döntöttem ezen a hétvégén csak gyorsan, könnyen elkészíthető ételeket vagyok hajlandó készíteni. Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne legyen finom, sőt ínycsiklandó.  Az nem kérdés, hogy süti kell hétvégén (néha hét közben is). Bármennyire is tobzódhatunk a gyümölcsökben, én most valami csokoládésra vágytam. Derengett, hogy valahol olvastam egy gyorsan elkészíthető Brownie-t, (és egyszer már meg is sütöttem) de már nem tudom hol, így megpróbáltam emlékezetből egy fél adagot. Nem tudom, hogy pontosan így volt-e, de finom lett.

Hozzávalók:
4 egész tojás
300 g kristálycukor
1 tasak vaníliáscukor
100 g vaj/margarin
320 g étcsokoládé
140 g finomliszt

A tojásokat a kétféle cukorral robotgép segítségével habosra keverjük, közben 300 g csokoládét a vajjal vízgőz fölött felolvasztunk. Amikor a csokis vaj langyos, összekeverjük a tojásos cukorral, majd apránként beleszitáljuk a lisztet, végül a maradék csokit darabokra vágjuk és a masszába forgatjuk. Egy normál méretű tortaformát  kivajazunk és lisztezünk ebbe öntjük a masszát, majd 175 fokra előmelegített sütőben kb.40 perc alatt megsütjük. Akkor kell kivenni, ha a tűre még ragad a tészta, mert hűlés közben még szilárdul.
Mivel nekem volt egy fél tábla mogyorós csokim azt vágtam darabokra és kevertem bele.
Finom magában is, de vaníliafagylalttal, áfonyaöntettel, vagy narancshéjas joghurttal is csodás!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT