VISSZATÉRÉS




    Visszatértem. A konyhámba is a hosszúra sikerült lakásfelújítás után. (Bár még mindig nincs teljesen kész! :) Igaz, hogy még sokszor gondolkodnom kell, mit hol találok meg, merre is van az új helye (és nem csak a konyhában) a dolgoknak, de végre már normálisan tudtam sütni is. Hőség ide, vagy oda, én bizony ma bekapcsoltam a sütőt! Reggel a piacon nem tudtam ellenállni a szilvának, így mindenképpen szilvás sütire került a sor, mégpedig morzsásra. A morzsasütik nagy kedvenceim, mert gyorsan elkészülnek, finomak és jól variálhatók.

Morzsás szilva

Hozzávalók:
300 g szilva kimagozva negyedelve
50 g dióbél durvára törve
2 ek barnacukor 
kevés vaj vagy margarin
kevés őrölt fahéj

120 g finomliszt 
120 g margarin
50 g kristálycukor


Egy teflonserpenyőben a kevés megolvasztott vajra rádobjuk a szilvát és a dióbelet, megszórjuk a cukorral és kissé megpároljuk. 
Egy kerek sütőformában (én jénai tál tetejét szoktam használni) néhány vajdarabkát dobunk és a serpenyőből a szilvát beleöntjük, megszórjuk fahéjjal.

A morzsához a margarint, lisztet és cukrot egy robotgép segítségével összekeverjük, akkor jó, ha úgy néz ki, mint egy elrontott linzertészta. A morzsát egyenletesen rászórjuk a szilvára és a tetejére még néhány margarin darabkát dobunk.

Előmelegített sütőben (gáztűzhely 7 fokozat) kb. 15 percig sütjük. Akkor jó, ha a teteje kissé pirosas, az alja pedig szotyog.
Langyosan a legfinomabb!

    Lehet készíteni almával, ekkor az alma mellé még némi rumba áztatott mazsolát is szoktam szórni, vagy őszibarackkal, ekkor dió helyett mandulát keverek hozzá, de körtével is nagyon finom.

Kávé mellé csak így magában, ebéd végén desszertnek egy gombóc vaníliafagylalttal érdemes megbolondítani!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT