PARADICSOMOS CSIRKE

      Aki ismer, tudja, hogy szeretek jókat enni, jókat főzni, de nem szeretem a pepecselős ételeket, amelyekkel fél napokat kell a konyhában tölteni. Legyen gyors és finom! Jamie Olivernek, Nigella Lowsonnak hála, sikerült néhány gyors és finom receptre szert tennem. A többi már csak kreativitás kérdése.
Az alábbi recept is Jamie-től származik.


Hozzávalók
4 csirkecomb
2 nagy paradicsom 
közepes fej fokhagyma megtisztítva
2 dl száraz fehérbor
olívaolaj
oregano
6 nagyobb burgonya

A csirkecombokat megmossuk, leszárogatjuk alul a csontok mentén mélyen (csontig) végigvágjuk, így könnyebben sül.
A burgonyákat megmossuk héjastól feltesszük főni. Az utolsó fázisban mellé dobjuk az egész paradicsomokat, amelyeket az aljukon kereszt alakban bevágtunk,így könnyen lehúzható lesz a héja.
A csirkecombokat besózzuk és egy serpenyőben olívaolajon mindkét oldalukat hirtelen pirosra sütjük. Áttesszük egy tepsibe, mellészórjuk a fokhagymagerezdeket. A serpenyőbe beleöntjük a fehérbort, amely a pörkanyagot azonnal feloldja, (így nem vész kárba az íz) az egészet ráöntjük a csirkecombokra. A meghámozott paradicsomokat mellé tesszük, bőven megszórjuk oreganóval és forró sütőbe toljuk. Közben a burgonyákat meghámozzuk és rátenyerelünk, hogy összeroppanjanak. Kb 40 perc után a csirkecombok mellé tesszük, meghintjük sóval és kevés olívaolajjal megcsorgatjuk és addig pirítjuk a sütőben, amíg a burgonyák is szép pirosra sülnek.
Egyszerű, ám annál finomabb étel.

Én nem szoktam tepsiben asztalra tenni ételt, de ez olyan jól nézett ki, hogy sajnáltam a látványt megtörni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT