LEVENDULÁS CSOKIS SÜTI, CSAK MERT KELL!!


      Az úgy kezdődött, hogy kellett valami csokis süti. Első körben a már szokásos alaptésztához nyúltam (korábban már az "Egyszerű csokis muffin"-nál is szerepelt) Horváth Ilonától, némi változtatással. A tetejére pedig csoki ganache került, némi csavarral. Tehát a recept:

Hozzávalók:
250 gramm finomliszt átszitálva
250 gramm kristálycukor
1 tojás
1 cs. sütőpor
250 ml tej
50 gramm cukrozatlan kakaópor átszitálva
50 gramm egészen puha zsír, vagy vaj (margarin is lehet) 

A lisztet a kakaóval és a sütőporral összeszitáljuk.
A tojást keverőtálba ütjük és a cukorral robotgép segítségével habosra keverjük, majd hozzátesszük a puha vajat, és váltakozva a tejet és a lisztet.
Ez esetben egy narancs reszelt héja, kifacsart leve és még a rostjai is belekerültek.
Sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöttem és amikor kihűlt kivettem, a sütőpapírt lehúztam róla és a közben elkészült levendulás csoki ganache került a tetejére. .

Csokoládé ganache
250 ml habtejszín (Én Hullalát használok, amiért a franciák megköveznének biztosan, de szerencsére egy sincs a közelemben. A Hullala ugyanis édesítve van és így pont megfelelő édességű lesz.)
225 g étcsokoládé
ici-pici só (ez kihozza a csokoládé ízét
Amennyiben az eredeti receptnél maradunk a tejszínt ne édesítsük, de tehetünk bele kávét vagy chilit is.

A  csokoládét apróra törjük és egy  hőálló tálba tesszük. A tejszínt feltesszük a tűzhelyre melegedni és amikor gyöngyözni kezd levesszük majd a csokoládéra öntjük. Hagyjuk állni 8 percig, különben a krém szemcsés lesz, és ezután keverjük el

Ehhez a sütihez a Hullalába 2 kis ág megmosott levendulát tettem és így forraltam fel.


A süti tetejére pedig díszítésként egy kis levendula ágacska került.

Vigyázzunk a levendulával, ne legyen túl agresszív az íze a süteményben, különben olyan érzésünk lesz, mintha szappant ennénk, és ugye nem ez a cél, hanem egy különleges, kellemes ízű csokis süti!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT