KARÁCSONY NAGYBÖJTBEN avagy EGY LAKÁSFELÚJÍTÁS KÖVETKEZMÉNYEI

     Tegye mindenki őszintén szívére a kezét: Ki az, aki szeret lakást felújítani?  Mármint a vállalkozókon kívül, akik ebből élnek. Még akkor is, ha nagyszerű végeredményt próbáljuk ismét és ismét szemünk elé idézni, valójában a hideg ráz tőle, - mindent kipakolni a nemtudni hova, heteken keresztül dobozokból élni -, mert nem találom a fogkefét (hiszen a fürdőszobában is dolgoznak, így nem maradhat kint), a harisnyát, a semmit. Még a kávéscsészét és a kávéfőzőt is nehezen, ami lássuk be ebben a helyzetben a legfontosabb kellék reggelente.  DE, most rájöttem, hogy mindezek ellenére egy csodás lehetőség megszabadulni a nemkívánatos elemektől, mindattól ami évek folytán (a rendszeres selejtezéseim ellenére) felhalmozódott. Mindent szortírozok, szétválogatok, kidobandó, eladandó, vagy elajándékozandó és csak az marad, ami fontos, praktikus. Minden sorra kerül, többek között a kamra is. Ilyenkor igyekszem "kifőzni" a spájzot és fagyasztót is, hogy a végén egyszerűbb legyen a takarítás. Azért is jó ez a Nagy Rámolás, mert az ember lánya olyan dolgokra bukkan, amiről nem is sejtette, hogy (meg)van. Ez minden területen előfordul, a régen elpakolt izzóktól elkezdve, a nyári blézeren keresztül (amiről már azt gondoltam, hogy kidobtam) a spájzban fellelt kincsekre. Így találtam meg karácsony előttről alaposan bebugyolálva két készen vásárolt maradék mézeslapot. Mivel semmi baja nem volt, csak kissé szikkadt lett, úgy gondoltam felhasználom. Itt a vasárnap, ami sütemény nélkül nem múlhat el, nézzük mit találok még hozzá. Volt itthon narancs, Hullala mindig van a hűtőben, mert ugye sohasem lehet tudni! Titkos csokoládé készletem pedig kiapadhatatlan. A Gála pudingpor, pedig valójában nem is tudom miért volt a kamra polcán, hiszen nem nagyon szoktam használni.

ÍME A VÉGEREDMÉNY:


Hozzávalók:
2 db készen kapható mézes lap
2 narancs leve és lereszelt héja
1 tasak Gála főzés nélküli vaníliás pudingpor
Hullala 
A tetejére  70 g étcsokoládé és 50 g RAMA

A narancsok héját egy magas falú mérőedénybe reszeljük, hozzá facsarjuk a levüket és felöntjük annyi Hullalával, hogy 300 ml legyen az összes folyadék. Elkeverjük benne a Gála pudingport és addig verjük gépi habverővel, amíg krémes állagú lesz.
Ezzel a narancsos krémmel megtöltjük a két lapot. 
A csokoládét a margarinnal vízgőz fölött összeolvasztjuk és a tetejére csorgatjuk.
Amikor megdermedt a csokimáz bugyoláljuk be alufóliába és tegyük a hűtőszekrénybe legalább egy éjszakára.

Csodás karácsonyi hangulatú sütemény, a mézes lap, a narancs és a csokoládé együttese.

Biztos szereplő lesz karácsonyra, de már nem véletlenül!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT