KELL EGY SÜTI!


      Már nem tudom hol, valahol az interneten találtam ezt a receptet, ha jól emlékszem Hófehérke névre hallgatott. Ritkán sütők lapokból álló sütit, mert szerintem nem nagyon tudom szépre nyújtani a lapokat, pedig ha gyakrabban készítenék jobban bele jönnék. Most is megtapasztaltam, hogy nem ördöngősség. Örülök, hogy megsütöttem ezt a nagyszerű vaníliás süteményt. Nagy sikert aratott!


Hozzávalók:
300 g finomliszt
50 g zsír
100 g porcukor
1 tasak sütőpor
csipet só
1 egész tojás
annyi tejföl, hogy rugalmas tésztát kapjunk

Krémhez
400 ml tej
4 ek. liszt
150 g porcukor
2 tasak vaníliás cukor
150 g puha vaj


Először a tejből és lisztből sűrű krémet főzünk, és hűlni hagyjuk. A puha vajat a cukrokkal habosra keverjük és amikor a főzött krém kihűlt összekeverjük.

Amíg a krém hűl megsütjük a lapokat. A lisztet, sót, cukrot sütőport összeszitáljuk, a zsírral elmorzsoljuk és a tojással és tejföllel rugalmas tésztát gyúrunk. Vastag, egyenletes hengerré formázzuk és három egyenlő részre vágjuk. Kb. 30x20 cm-es lapokat nyújtunk belőle és sütőpapírral bélelt sütőlapon világosra sütjük kb. 8 perc alatt. Egyszerűbb, ha a sütőpapíron nyújtjuk ki, és úgy tesszük a sütőlapra, így nem sérül.
A kihűlt lapokat megtöltjük a krémmel (a három réteg között két réteg krém lesz a tetejére nem teszünk semmit). Fóliával letakarjuk és éjszakára a hűtőbe tesszük. Tálalás előtt 1 órával kivesszük a hűtőből és a tetejét porcukorral megszórjuk.


Egyszerű, elegáns és nagyon finom!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT