ZÖLDSÉGES-BABOS EGYTÁL

        Van az úgy, hogy nem igazán  tudod mit kellene főzni és mivel nem találtad ki, abból kell valamit előállítani, ami van otthon.
Ezt a receptet egy újságban találtam, de mikor oda kerültem, hogy elkészítsem pont a fönti helyzet állt elő, így muszáj volt itt-ott változtatnom. Az eredeti recept szerint előző este be kell áztatni kétféle szárazbabot. Na puff! Az időgépem elveszett, így nem volt esélyem visszamenni az időben, de ha lett volna akkor is előbb a szárazbabot kellett volna megvennem. Sebaj babkonzerv minidig van itthon, most is volt fehér és vörös bab is. Így megspóroltam az áztatást és sok idő, mivel a babkonzervnek negyed annyi idő sem kell, mint az előre beáztatottnak. A folytatás szerint a füstölt tarját kisebb kockákra vágjuk... Már ha van. Nekem nem volt, de, gondoltam füstölt kolbász sem fogja elrontani így tarja helyett kolbász került bele, ezután már csak a zeller hiányzott az előírás szerinti hozzávalókból, de a fagyasztott zellerszár (szép vastag, még jó, hogy fagyasztás előtt nem szoktam a levelekről levágni) is tartalmaz annyi ízt, így azt daraboltam fel. A többi hozzávaló stimmelt, csak a főzést kellett átgondolnom, mert ha a gerslit (árpagyöngy) a babbal egyszerre teszem a lábosba vagy szétfő a bab teljesen mire a gersli megpuhul, vagy a bab nem fő szét, de kemény marad a gersli. Szóval az én változatom (gyorsabb az eredeti receptnél az alábbiak szerint készül:


Hozzávalók:
1 db vörösbab konzerv
1 db fehérbab konzerv
1 nagyobb fej vöröshagyma apróra vágva
100 g füstölt szalonna felkockázva
15 cm hosszú füstölt kolbász felkarikázva
2 nagyobb ág rozmaring
2 babérlevél
2-3 gerezd fokhagyma megtisztítva, néhány darabba vágva
2 ek paradicsompüré
1-1 nagy szál sárgarépa és petrezselyemgyökér
egy kicsi zellergumó
2 közepes burgonya
1 marék gersli (árpagyöngy)
só, frissen őrölt bors, olaj 

Az olajban kiolvasztjuk a szalonnát és, ahogy olvadni kezd hozzátesszük a vöröshagymát és a fokhagymát. Amikor a hagyma megdinsztelődött felöntjük a fehérbab levével és beletesszük a gerslit, majd annyi vizet öntünk rá, hogy egy ujjnyival a gersli fölött legyen. Hozzáadjuk a babért az egyik ág rozmaringot és a sót. Lefedjük és addig főzzük, amíg majdnem teljesen megfő.(Lehet, hogy közben a víz után kell még pótolni.) Közben a zöldségeket, burgonyát megtisztítjuk és felaprítjuk, a vörösbabot lecsepegtetjük. Amikor a gersli jó, hozzáadjuk a babokat, zöldségeket a másik ág rozmaringot, borsot, paradicsompürét és a felkarikázott kolbászt. Készre főzzük.
Végül kivesszük belőle a babérlevelet és a rozmaring ágak kemény szárát.

Finom, laktató egytál étel, kevés munkával!

Amennyiben füstölt tarjával készítjük, előtte áztassuk ki, nehogy sós legyen és a gerslivel együtt tegyük fel főni.
Maradék húsvéti sonka is felhasználható hozzá, vagy külön megfőzhetjük a húst, ekkor a főzővízzel engedjük fel a gerslit.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT