APRÓSÜTIK KARÁCSONYRA

Kávés linzer



    Ezt a sütit már évek óta sütöm karácsonyra, pedig máskor is finom. Sokáig eláll/na, a benne lévő zsír miatt  finom omlós, porhanyós. Ja és végre egy kávékrém, amely nem csapódik ki, mint a tejes, főzött krémes.

Hozzávalók:
240 g finomliszt
80 g porcukor
160 g disznózsír
2 tojássárgája
80 g kristálycukor
180 g vaj vagy margarin
2 teáskanál neszkávé


  A lisztet, porcukrot, zsírt, tojássárgáját gyorsan összegyúrjuk és legalább egy órát hűtőbe tesszük. A tésztát fél cm vastagra nyújtjuk, majd kis korongokat szúrunk ki belőle, sütőpapírral bélelt tepsiben világos sárgára sütjük.
      A cukrot 4 evőkanál vízben elkeverjük és felforraljuk, félrehúzzuk. A 2 teáskanál neszkávét feloldjuk 2 ek forróvízben és elkverjük a szirupban. Kis ideig hűlni hagyjuk, majd apródonként belekeverjük a puha margarint. A krémmel két-két korongot összeragasztunk. 
       A 1 teáskanál neszkávét 100 g porcukorral elkeverünk és 1 evőkanál forró tejjel leöntjük, simára keverjük. Ezzel a mázzal vonjuk be a tetejét. Szórhatunk rá apróra tört pirított diót, vagy mogyorót. Én csipetnyi őrölt kávéval hintettem meg az idén.

Meglepetés linzer virág


Hozzávalók
 370 g finomliszt
200 g hideg margarin
120 g kristálycukor
1 tk sütőpor
1 egész tojás

A hozzávalókat gyorsan összegyúrjuk (én robotgépben szoktam, mert így nem melegszik fel a vaj) majd legalább 1 órát hűtőben pihentetjük. vékonyra nyújtjuk és egyforma számú kis korongot, és virágot szúrunk ki. A virágok tetejét tojásfehérjével megkenjük és vagy nagyszemű kristálycukorral, vagy durvára darált dióval meghintjük. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és kb. 10-12 perc alatt világos sárgára sütjük. Ha kihűlt, egy korongot és egy virágot lekvárral összeragasztunk.

Az enyém attól lett meglepetés, hogy minden egyes virágot másféle dzsemmel ragasztottam össze. Van hagyományos baracklevár, som, áfonya, eper, málna, szeder, citrom, és amit még találtam itthon. Így mindenkinek meglepetés, hogy melyikbe harap bele.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT