EGÉSZ HÉTEN PADLIZSÁN

       Nem igazán emlékszem, mikor kezdődött a szerelem. Azt tudom, hogy gyermekkoromban nem is ismertük, majd valamikor tizennyolc éves korom tájékán találkoztam vele krém formájában. Lehet, hogy az elkészítésével volt a baj, de a mai napig a kocsikenőcs jut eszembe róla. (Ez az egyetlen változata a padlizsánnak, amelyet nem szeretek. Jelenleg, lehet, hogy sikerül később valami olyan változatot előállítanom, mi nyerő lesz.) Nem is kívántam a randevút a padlizsánnal ezután.  Egyszer valahogy mégis a szemem elé került ismét vagy 25 évvel később, talán kaptam valakitől és sajnáltam egyenesen a szemétbe hajítani szegény párát, és azt hiszem a barátnőm javasolta, hogy készítsek belőle valamit, de már nem is emlékszem mit. Úgy tűnik sikerült, mert egyre-másra keresni kezdtem a padlizsán recepteket. Megszerelmesedtem! Azóta is tart a szerelem. Gyakran készítek padlizsános ételt. Most egy héten keresztül szeretném olvasóimmal megosztani a padlizsános finomságok receptjeit.
        A mai recept egy finom padlizsánsaláta. Mindig csak annyit készítek belőle, ami egy konszolidált vacsorának elegendő, mert annyit eszem belőle, amennyi van. Akkor pedig jön a nyögés.


JOGHURTOS PADLIZSÁNSALÁTA

1 kis padlizsán
1 pohár natúr joghurt 
2 cikk fokhagyma reszelve
kevés só
bors ízlés szerint frissen tekerve
olívaolaj a sütéshez 
néhány bazsalikomlevél díszítéshez

A padlizsánt alaposan megmossuk , megtöröljük, végeit levágjuk. (Na a receptek ezen a ponton szokták azt írni, hogy feldarabolás után besózzuk és állni hagyjuk, hogy keserű leve kicsöpögjön, majd lemossuk. Egyszer próbáltam így készíteni, a leve kifolyt és gumiszerű lett sütés után, azóta felhagytam az előre való sózással, de még soha nem találkoztam semmilyen keserű lével, aminek ki kellene folynia. Lehet, hogy szerencsés padlizsánokat vásárolok??)
A padlizsánt fél centis karikákra felvágjuk, majd teflon serpenyőben kevés olívaolajon piros-barnára sütjük. Vigyázni kell vele, mert szivacsként működik, annyi olajat szív fel, amennyit alá öntünk. Amíg a padlizsán karikák sülnek, a joghurtot egy tálba öntjük, belereszeljük a fokhagymát kevés sót és frissen tekert borsot keverünk bele, majd a megsült, forró padlizsánkarikákat egyenesen ebbe szedjük. 

Mivel számomra fontos, hogy az étel ne csak finom legyen, hanem szép is, tálaláskor néhány bazsalikomlevelet teszek rá. Valamilyen magvas kiflivel, vagy bagettel finom vacsora. 


Langyosan a legfinomabb!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT