ELFAJULTAM

       Ha 40 m2-en laksz és olyan helyigényes szenvedélyeid vannak mint az öltözködés-varrás, és sütés-főzés, nem könnyű az élet. Állandóan selejtezni, pakolni kell és rendet tartani, különben semmivel nem lehet elférni. Ha valamely szinten mulasztás történik, kitör a káosz!  A káosz nálam most lekvár formában jelentkezett!


A spájzom a beépített előszobaszekrény egyajtós része (ugyanis a kétajtós a gardrób), és a legaljában kapott ennek is helyet a porszívó. Szóval nem vagyok eleresztve helyileg. Minden évben készítek lekvárokat, befőtteket kevésbé, de néha azt is. Az idén is belehúztam, eperdzsem, bodzás-eper, bodzás-egreslekvár, őszibarack, sárgabarack és egyebek, ráadásul előző évről is maradt néhány üvegnyi, nem is beszélve a több üveg bodzazseléről. Már az utóbbi 15 üveg lekvárt a pincébe kellett levinnem, mert a spájzban nem fért, szerencsére ezeket felcímkéztem. Ma jött el az ideje, hogy felmérjem a helyzetet és kipakoltam az egész készletet. Sajnos a korábbiakat és az előző évről maradtakat sem láttam el feliratokkal, így tökéletes zűrzavar közepén álltam, azaz ültem. Jó néhány üvegről fogalmam sem volt, mi van benne, amelyekről meg igen, később kiderült, hogy az sem az. Tehát nem maradt más, a kétséges üvegeket fel kellett bontanom, megkóstolni és azután felcímkézni.
     Ennek segítségével kiderült, hogy eperlekvárból jól el vagyok látva (9 üvegnyi), de málnalekvárom a vélthez képest ugyancsak csekély, az általam feltételezett 3 üvegnyi helyett csak egy bontott.
       Szóval: ELKÉSZÜLTEM! Minden üvegen ilyen, vagy olyan felirat, kis kártya, vagy egyéb (egyértelmű) jelzés díszeleg. Az "ezt biztosan meg fogom jegyezni, hogy meggylekvár van benne, mert sárga kockás a teteje" gondolatot EL KELL felejteni. Csak a feliratok segítenek! 
         Imigyen szépen "kidekorálva" legnagyobb részük leköltözött a pince polcára, és ott sorakoznak glédában, hogy sütibe, vagy egyenesen a hasunkba kerülhessenek.

    Azért még nem adtam fel az idei befőzést. Néhány üveg ez+az biztosan fog készülni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT