CSOKIS-MÁLNÁS PAVLOVA TORTA

    Nagyon szeretem Nigella Lawson receptjeit, de nem csak a recepteket. Egy élmény látni, ahogy főz, amilyen szenvedéllyel készíti a finomságokat. Hamar magával ragadott engem is. Szívesen készítem a receptjeit, mert gyorsak, finomak, egyszerűek.  Ez a Pavlova torta recept is tőle származik. Én már számtalanszor elkészítettem.
      Itt az ünnepi hétvége, ha nem tervezünk nagyobb kimozdulást jól jön egy gyors, finom édesség. Még ma este el lehet készíteni. Egyik nagy kedvencem.



Hozzávalók:
4 tojás fehérje
200 g finom szemű kristálycukor
2  evőkanál kakaópor átszitálva
1 teáskanál balzsamecet, vagy vörösborecet
35 g étcsokoládé, finomra aprítva

A tetejére:
200 ml tejszín (vagy Hulala)
350 g málna
2-3 evőkanál durvára reszelt étcsokoládé

A sütőt melegítsük elő 180 C-ra, és egy sütőlapra terítsünk sütőpapírt. Erre rajzoljunk egy 23 cm átmérőjű kört.
A tojásfehérjéket verjük, fel lágy habbá, majd a cukrot kanalanként hozzáverjük, míg kemény és fényes habcsók masszát kapunk. Ezután óvatosan beleforgatjuk a kakaóport a balzsamecetet és végül a finomra vágott étcsokit.
A habcsók masszát a kirajzolt körbe simítjuk és betesszük a sütőbe, amelyet rögtön 140 C-ra mérséklünk. Kb. 40-50 percig sül. Akkor jó, ha a külseje ropogós, de belül ragacsos, cuppogós maradt. Este jó elkészíteni, hogy reggelre szép lassan hűljön ki  a sütőben.
Fogyasztás előtt a tejszínt nem túl kemény habbá verjük a tetejére halmozzuk, rárakjuk a málnát és megszórjuk csokiforgácsokkal.
Más gyümölccsel  is készíthető!

SZÉP HÉTVÉGÉT ÉS JÓ ÜNNEPLÉST KÍVÁNOK MINDEN KEDVES OLVASÓMNAK!!!

ÉS PERSZE JÓ SÜTIZÉST!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A KÖNYVEK ÉS ÉN, AVAGY, HOGYAN KÖPTEM LE A MONITORT

GÖRÖG, FETASAJTOS, CUKKINI PITE

SZILVANAP HELYETT SZILVAHÉT